Brac - Hvar - Korcula/Peljesac

  • Nienke

    Afgelopen zomervakantie zijn we o.a. bij Plitvice, Trogir, Split, Zadar, Cres en Krk

    geweest. Komende zomer willen we van ongeveer 5 t/m 25 juli weer naar Kroatie

    maar dan naar enkele eilanden tussen Split en Dubrovnik. We zitten te denken aan

    Brac, Hvar of iets verder Korcula/Peljesac. We zijn met ons tweeen en vragen ons o.a. af hoe de beschikbaarheid is op campings op deze lokaties.

    - is op de ‘bonnefooi’ goed te doen of toch beter een plek te reserveren?

    - tips van mooie campings? Hoeft geen mega gezinscamping te zien, belangrijkste is goed sanitair en fatsoenlijke plaatsen en als het kanr dichtbij een leuk plaatsje en vlakbij zee zou wel mooi zijn.

    - als we 2 eilanden zouden moeten bezoeken , welke zouden dat dan moeten zijn?

    In afwachting van een paar goede tips/suggesties,

    alvast bedankt!!

  • Taita

    Ik zou Hvar en Korcula nemen. Brac is te toeristisch want te dicht bij Split. Over campings moeten anderen je maar informeren: ik zeil er altijd omheen….

    http://www.seesing.com/fotoalbum.htm voor foto's van Hvar en Korcula….

  • KiCo

    Hvar is zeker een aanrader en vandaaruit moet je zeker Vis bezoeken. Brac ligt niet zo ver van Hvar. Je kan dus via de ferrie makkelijk een bezoekje brengen aan Bol en andere plaatsen op het eiland.

    Kico

  • Sander

    Hoi Nienke,

    Wij hebben vorig jaar 10 dagen op deze camping gestaan:

    http://www.adriatic-mikulic.hr/

    we vonden het er geweldig. Kleinschalig, schoon, spectaculair gelegen onder de pijnbomen tussen de rotsen en prachtig uitzicht. Snorkelen, zeilen en kanovaren voor de deur. Leuk barretje op een rotspunt boven de zee bij een klein zwembadje, prettig restaurantje (niet duur, wel goed), mooi kiezelstrand. Het is 8km buiten Orebic op Peljesac, waarvandaan je in een kwartiertje varen in Korçula stad bent. Orebic heeft zelf ook wat barretjes maar is een béétje slaperig. Het klooster boven het stadje biedt een spectaculair uitzicht. Rij je een eindje de andere kant op, dan kom je in een haventje waar je - veel goedkoper dan vanaf Korcula - de boot naar Mljet kunt pakken (de eigenaresse kan je informeren over de vertrektijden en kosten). Ook is een dagtrip met de auto naar Dubrovnik hiervandaan prima te doen.

    De korrelige fotootjes op de website doen de camping bepaald geen recht, het is er veel mooier!! Ik zal proberen binnenkort wat van onze foto's online te zetten.

    Tijdens het hoogseizoen zou ik het echter niet op de bonnefooi wagen denk ik… maar wij waren er in september en toen kon dat wel.

    Groet,

    Sander

  • Nienke

    Hallo Sander,

    Dat ziet er goed uit. Is zeker een camping dat ook in ons straatje valt.

    Ik ga zeker informeren hoe de beschikbaarheid is in juli. Bedankt voor de tip.

    Ook bedankt voor je andere tips. Als je zo door een capitoolgids heen struint

    weet je niet gauw waar je naar toe moet. Dit prikbord is een mooi medium om

    leuke tips op te doen. Maar of de keuze makkelijker wordt . . . ;-)

    Grt,

    Nienke

  • Nienke

    Kico,

    Over Vis heb ik ook al het een en ander gelezen in de zin van “tips” en absoluut een aanrader. Maar ik heb ook begrepen dat er geen campings zijn.

    Ken jij dat eiland ook zo goed dat je eventuele tips hebt m.b.t. een bed&breakfast of appartement?

    Onze keuze uit eilanden lijkt er alleen maar groter ipv kleiner op te worden.

    Nadeel van iets vast te leggen in de zin van een kamer/appartement is dat je er dan ook echt moet zijn. Kun je niet ff tussendoor extra linksaf om maar een zijstraat te noemen.

    Heb je nog een aanrader in de buurt van welk dorp je moet gaan zitten op Vis?

    Bedankt!

    Nienke

  • KiCo

    Hey Nienke,

    Op het eiland zijn er bungalows op Palmizana. Hier staan verschillende bungalows, elk appart ingericht maar ik denk dat je hier misschien al te laat voor bent. Naar ik vermoed zijn deze ook prijzig. Voor de rest zou ik niet direct een leuke camping kennen. Je kan ook niet met de wagen op het eiland.

    Hvar stad is een goede uitvalsbasis op naar Vis te gaan. Ter plaatse een fiets huren en je kan er genieten van de prachtige natuur.

    KiCo

  • Nienke

    Ik meende ook al zoiets gelezen te hebben dat je er niet met je eigen auto naar toe kunt. Maar het is de bedoeling om onze eigen ATB's weer mee te nemen. Dus dat

    komt dan mooi uit voor een dagtocht of 2 dagen Vis met een overnachting (oid).

    Ik ga het eens verder uitzoeken.

    Bedankt!

  • ywtje

    Waarom zijn er dan wegen op Vis?

    Wil het wel even zeker weten want wij gaan er een week naar toe.

  • Carla

    Hoi Nienke,

    Kijk eens op deze site: http://www.camping.hr/ Hier vind je informatie te over.

    @Ywtje Maak je maar geen zorgen, hoor! Palmiža waar Kico het over heeft ligt op het eilandje St. Klement, voor de kust van de plaats Hvar (op het gelijknamige eiland Hvar) en niet op Vis. Palmižana is wat ze noemen een nudistenparadijs, erg mooi, maar zeer duur.

    groetjes,

    Carla