eiland Pag

  • piet

    Hallo JaPa, deze camping spreekt ons inderdaad aan, maar volgens onze landkaart ligt Baska erg afgelegen op het eiland. Verder is het ons ook niet duidelijk of er meerdere Nederlandse gezinnen komen, deze camping kan je n.l.bij niet één touroperator boeken. Kunt U ons ook meer vertellen of het plaatsje Baska, ligt de camping op loopafstand van het dorpje?

    Over onze vakantie van afgelopen jaar heeft mijn vrouw nog een stukje op jullie site geschreven. We hebben toen route beschrijvingen van jullie gebruikt.

    Vriendelijke groet Piet en Brenda

  • JaPa:o)

    Piet,

    Baska is gewoon een plaats aan de Adratica op het eiland Krk. De camping http://www.campzablace.info/nl/default.asp?cID=zablace&eID=kamp

    Ligt direct aan de boulevard van Baska. Bekijk de website van de camping maar eens voor reservering. Inderdaad is er een vakantieverhaal op onze website opgenomen, daarvoor nog mijn dank. Ik hoop ook het volgend jaar een verhaal van jullie te mogen plaatsen.

    Een fijne vakantie op het eiland Krk toegewenst door:

    JaPa.

  • piet

    Dank je JaPa, ik had de website al gevonden via jullie eigen website, ziet er inderdaad allemaal goed uit. Ik heb echter nog 1 vraagje. De natuur in de omgeving van Baska, hoe zie er die uit? Is het allemaal kaal en niet bebost zoals

    de foto's doen vermoeden? Heb je er veel last van de bora?

    Groeten Piet en Brenda

  • Marko

    Vanaf Baska landinwaarts strekt zich een lange groene vallei uit, richting een “pas” richting de stad Krk. Aan beide zijden van dit dal bevinden zich bergen (hoogte ongeveer 400m). Vanaf een bepaalde hoogte zijn die inderdaad kaal. Bovenop bevinden zich plateaus. Het ziet zeker niet mistroostig uit. Als jullie van wandelen houden: er lopen paden vanuit Baskanska Draga naar Vrbnik (oostkant) en vanuit Jurandvor over de plateaus naar Stara Baska (westkant). Zorg wel voor genoeg water!!! Vanuit Baska kijk je vanaf het strand op een kaal eiland (Prvic), maar ook dat mag de pret niet drukken. Nog een wandeltip: naar Vele Luka, waar je kunt zwemmen en een kleine uitspanning ligt. Pad leidt door een rotsachtige omgeving. Ook met taxiboot bereikbaar.

    Ai, ik lees nu terug dat jullie met kinderen gaan: de genoemde wandeltips zijn dan niet geschikt!

    Baska ligt weliswaar in een uithoek, maar de afstanden richting Krk (stad, Vrbnik, Omisalj, Dobrinj (goed eten) zijn best te doen. En vanuit Baska zit er misschien ook nog een dagje Rab in (vooral Rab stad is bezienswaardig). Doe dat niet als er grote kans op bura is (voor zover dat te voorspellen is), want bij zware bura wordt het trajekt naar Lopar (Rab) uit de vaart genomen en dien je terug te rijden via Jablanac (als dat veer dan wel vaart) en de brug van Krk.

    En veel last van de bura? Als de bura waait is het in ieder geval droog! :-)

  • JaPa:o)

    Marko,

    Ik had het niet beter kunnen vertellen, bedankt.

    En Piet, je moet het eens gaan zien.

    Wij zijn ook ooit op het eiland Krk (Krk-stad) terecht gekomen, en zijn daar niet meer weg te slaan. En een bezoek aan Baska met zijn mooie kiezelstrand en restaurantjes is dan ook altijd aan de orde.

    Maar als je het eiland Krk gaat bezoeken vergeet dan vooral niet de boulevard van Krk-stad aan te doen. Persoonlijk vindt ik het daar gezelliger dan in Baska.

    JaPa.

    (Wel op tijd reserveren!)

  • JaPa:o)

    Piet,

    Ik hoop dat deze link http://www.tz-baska.hr/Baska-777KB/Tourviewer_Baska.html

    het doet, dan heb je een indruk van de omgeving.

    JaPa.

  • JaPa:o)

    Piet,

    Heb je deze informatie al gezien?

    http://www.adriatic-travel.nl/pag_info.htm

    JaPa.