320 Kuna wisselen

  • Saskia

    Hallo allemaal,

    Ik ben net terug uit Kroatie (geweldig!) en heb 320 Kuna over (bankbiljetten). Bij de bank betaal je je natuurlijk scheel aan wisselkosten, zeker voor zo'n klein bedrag. Is er iemand die dit gewoon zonder tussenkomst van de bank wil wisselen voor euro's? Ik woon in de regio Amersfoort.

    Groetjes!

    Saskia

  • Yvonne

    Hoi,

    Zou het graag willen doen, wij gaan over 10 dagen, maar wij wonen in Limburg……

    Als je een manier weet om het hier te krijgen…???

    groetjes,

    yvonne

  • Saskia

    Hoi yvonne,

    Tja, dan wordt het een kwestie van vertrouwen, en hopen dat TPG niks kwijt maakt! Ik kan je de biljetten opsturen per post, en dan kun je de euro's overmaken, of contant opsturen. Maar dat blijft dus in meerdere opzichten een gokje. Wat denk jij ervan…?

    Groetjes

    Saskia

    PS Naar welke plaats ga je? (nieuwsgierig)

    Yvonne schreef:

    >

    > Hoi,

    >

    > Zou het graag willen doen, wij gaan over 10 dagen, maar wij

    > wonen in Limburg……

    > Als je een manier weet om het hier te krijgen…???

    >

    > groetjes,

    > yvonne

  • JaPa:o)

    Saskia,

    Ik wil € 45.00 betalen voor je 320 kuna's als je ze “aangetekend” naar me toe zend!

    JaPa.

  • Marko

    Aangetekend verzenden maakt het wel erg duur. Dan wordt de bank toch goedkoper. Of gewoon bewaren tot volgend jaar (als je tenminste weer naar HR af wilt reizen).

  • Norbert

    Tja, als je ze op gaat sturen kun je maar beter naar de bank gaan, levert meer op. Overigens zou ik ze niet in de winter gaan wisselen, want dan is de wisselkoers redelijk ongunstig. De zomer is de beste tijd om terug te wisselen.

    Als je die 45 euro niet echt nodig hebt zou ik ze maar gewoon in Kuna houden, heb je ook een goede reden om volgend jaar weer naar Kroatië te gaan !

  • Saskia

    Tja, als ik het aangetekend ga opsturen is inderdaad wisselen bij de bank net zo duur. Opsturen is tot daar aan toe, maar dan wel met een zegeltje van 44 ct. Dat is dan alleen weer “risico”. Bewaren en ooit nog eens terug gaan is ook een prima plan (moeten ze alleen niet in de tussentijd stiekem ook op de euro over gaan natuurlijk…)

    Saskia

  • Yvonne

    Kan me voorstellen dat je het geld wilt bewaren voor een volgende keer. Mijn aabod blijft desondanks geldig, inderdaad is dat wel een risico, hoewel mijn ervaringen met de (Nederlandse) post niet slecht zijn.

    Maar kijk maar wat je wilt doen, ik wil je graag helpen, maar kan me ook voorstellen dat je het risico toch te groot vindt.

    Ik hoor het wel!

    Yvonne

  • Saskia

    Bewaren voor een volgende keer is wel een goed idee maar voor mij meer een “als het echt niet anders kan”- oplossing. Mijn wensenlijstje van reisbestemmingen is wel dusdanig lang dat ik mezelf niet volgend jaar alweer in Kroatie zie zitten, weet je wel.

    Opsturen vind ik prima, maar ik doe het dan niet aangetekend (aantekenen is meer een bewijs van opsturen, maar geen gegarandeerde bescherming tegen zoekraken, volgens mij).

    Ik zal even uitknobbelen wat een eerlijke wisselkoers zou zijn (of heb jij dat zo bij de hand…?) en dan moeten we maar even gegevens uitwisselen (via e-mail, niet via prikbord, lijkt me geen handig idee). Je kunt me eventueel prive mailen op: megasasje@hotmail.com.

    Groetjes!

    Saskia

    PS Voor het overige, maar dat weet je misschien al wel, kun je in Kroatie gewoon geld pinnen bij de pinautomaat. Maar het is wellicht makkelijk om bij aankomst alvast wat contant geld bij de hand te hebben.

    Yvonne schreef:

    >

    > Kan me voorstellen dat je het geld wilt bewaren voor een

    > volgende keer. Mijn aabod blijft desondanks geldig, inderdaad

    > is dat wel een risico, hoewel mijn ervaringen met de

    > (Nederlandse) post niet slecht zijn.

    > Maar kijk maar wat je wilt doen, ik wil je graag helpen, maar

    > kan me ook voorstellen dat je het risico toch te groot vindt.

    > Ik hoor het wel!

    > Yvonne

  • JaPa:o)

    Saskia,

    De koers op dit moment is € 43,89 voor 320 kuna.

    Aangetekend versturen (incl. verzekering) kost € 6.45.

    Als ik het bij je zou komen ophalen kost me dat meer aan benzinekosten.

    Het risico om het met een postzegeltje van € 0.44 af te doen is dus onverstandig.

    We praten hier toch over geld, en de EURO in Kroatie als betaalmiddel zal nog jaaaaaaaaaaren op zich laten wachten.

    Dus hier mijn laatste bod van € 50,00, direct op je bank of girorekening overgemaakt na ontvangst van de kuna's.

    JaPa.

    http://www.eilandkrkkroatie.nl