camping

  • michel

    Wij willen volgend jaar met ons gezin , 2 volwassenen en 2 kinderen, met de caravan naar Kroatie. Heeft iemand misschien een idee wat een leuke camping is. De enige vereisten die we eigenlijk hebben is dat de plaatsen ruim opgezet moeten zijn, onze caravan is 7,30, en dat er voor de kinderen een zwembad is.

  • Norbert

    Je hebt keuze uit ongeveer 75 campings in Istria/Kvarner en dan nog een kleine 60 in het zuiden oftewel keuze genoeg.

    En dit zijn dan nog alleen de echt grote campings, de kleine mini-campings vallen hier buiten.

  • mirjana

    Ik denk dat Zaton iets voor jullie is. Het ligt bij Zadar is een goede uitgebreide camping, veel facc. en een mooie strand.In omgeving is er ook van alles te zien; Plitvice, Zadar stad, Krka watervallen, Paklenica(niet als het te warm is) enz.

  • Guy

    www.zaton.hr en kijk eens op “zoeken”.

  • elly

    Hallo,

    Wij zijn dit jaar voor het eerst naar Porec geweest camping Lanterna Camp,

    hele grote camping, mooie zwembaden, ook voor kleine kinderen en veilig,

    verder vonden wij het er heel gezellig kraampjes,restaurants,supermarkt alles aanwezig en omdat het zo groot is viel de drukte erg mee, en natuulijk ook strand je hebt wel wateschoenen nodig maar die verkopen ze overal ook op de camping, wij hebben een heel fijne vakantie gehad maar het is maar net wat je zoekt en het is dichter bij als Zaton, mocht je nog meer wllen weten mail me maar even,

    m.vr.gr.

    Elly

  • Guy

    Zaton ligt vanaf Heerlen 219 km verder dan Porec maar via de nieuwe A1 Zagreb-Zadar-Split zal het in tijd weinig of niets uitmaken.

  • JaPa:o)

    Guy,

    Je bent wel erg optimistisch!

    Van Heerlen naar Porec is 1190 Km.

    Van Heerlen naar Zaton is 1468 Km.

    Verschil 278 km.

    Van Porec naar Zaton is 424 km.

    JaPa.

  • Norbert

    Ach, als je toch al 1200 km achter de kiezen hebt dan maakt dat kleine stukje extra ook niet zoveel meer uit.

    Lanterna en Zaton zijn inderdaad zo'n beetje de meest bekende campings, Nederlandse kolonies zou ik ze liever noemen, alleen de Nederlandse douane bij de ingang ontbreekt nog, dan zou het feest compleet zijn !

    Istria kenmerkt zich voornamelijk door mega-campings en dan praat je over zo'n 5000 tot 10,000 personen op een camping.

    Dalmatië kent meer kleinere campings, maar ook daar zul je nog altijd een aantal grote campings met 2000 tot 5000 personen kunnen vinden.

    Op de eilanden zul je de wat kleinere campings vinden, maar ook daar is 2000 tot 3000 personen vrij standaard, hoewel je daar ook genoeg campings tegen zult komen met slechts 50 tot 100 staanplaatsen.

    De echte kleine campings worden hier vrijwel nooit besproken, daar komen zeer weinig Nederlanders, maar dat maakt die campings er niet minder mooi om. Heb je echter kleine kinderen dan zul je daar wat minder vermaak vinden (tenzij je een eigen boot hebt), dus misschien niet zo ideaal.

    Langs de kustweg (vanaf Rijeka naar beneden) kom je er genoeg tegen en ook in Dalmatië zijn veel verborgen pareltjes. Dat zijn de campings met slechts 10 tot 20 staanplaatsen, pal aan zee, schappelijke prijs en vlakbij gezellige dorpjes en steden.

    Soms heb ik het idee dat de mensen die daar naartoe gaan die plekken met opzet zeer goed geheim houden, want vol is vol op dat soort campings.

    Wil je zelf gaan zoeken dan kun je kijken op

    http://www.campingcroatia.net/directory

    of

    http://www.camping.hr (is ook in het Nederlands, dus maakt zoeken makkelijk)

  • Guy

    Inderdaad,Norbert,die 69 km verschil tussen blijkbaar 2 verschillende routeplanners doen niets af aan mijn betoog dat het in tijd niet veel zal uitmaken en daar ging het om.Een opmerking om een opmerking dus.

    Wat de campings betreft heb je volkomen gelijk.Het is maar wat je zoekt.Alhoewel ik Zaton een prachtige camping vind zou dat niets voor mij zijn.

    Er zijn vele kleinere gezelliger campings maar dan moet je soms ook genoegen nemen met wat minder faciliteiten.

  • michel

    Hoi Norbert,

    Kun je mij een paar van die mooie kleine campings mailen. Dalmatie of Istrie en waar ik met onze caravan van 7.30 een beetje knap kan staan. Bij voorbaat bedankt.

    Groet Michel