Tragisch ongeval van een groot talent

  • cleppie

    In memoriam: Toše Proeski 1981-2007

    Toše Proeski, is vandaag door een tragisch ongeval om het leven gekomen. Op de autobaan Zagreb-Lipovac vond het ongeval plaats. Sorry maar ik vind het ook een klote autobaan!

    Toše pas 25 jaren jong, triest heel triest.

    Hij heeft al div. grote festivals gewonnen in kroatië, en was op weg om een “hele grote” te worden.

    Mijn deelneming gaat dan ook uit naar alle nabestaande van Toše.

    cleppie

  • eric

    hij zat in een auto (bestuurd door een oververmoeide chauffeur) die met extreem hoge snelheid achterop een vrachtwagen knalde.

    zeer tragisch.

    gelukkig zijn er geen onschuldige slachtoffers gevallen.

  • zeki

    geen onschuldige?

    tose was duidelijk een grote ster in heel voormalig joegoslavie.

    alleen hij is overleden, terwijl de bestuurder nu nog leeft.

    dus niet te voorbarig zijn met antwoorden.

  • Jacques

    Nou, gezien de schade aan de vangrail (zo'n ruim 1 meter opzij geschoven) was het geen ongeluk met 120 km. Veel Kroaten denken dat ze in Duitsland rijden en dus veel te hard. Ik kan me wel vinden in de opmerking “gelukkig geen onschuldigen”, hoe beroemd hij ook was.

  • Marina

    Misschien dat de bestuurder wel schuldig was. Maar wat kan Tose daar aan doen. Hij lag slapend in de wagen. Hij zat toch niet achter het stuur. Was hij dan ook schuldig?

    Naar mijn mening was Tose 1 van die “onschuldige”. Ik vind het tragisch dat zo'n jong iemand is overleden.

  • eric

    iemand die naast een oververmoeid persoon in de auto stapt staat voor mij gelijk aan iemand die naast een dronken persoon in de auto stapt.

    m.a.w. bewust het risico voor jezelf nemen maar ook anderen opzadelen met dat risico.

    in feite ben je dan medeschuldig aan het ongeval.

  • Marina

    Waar gaat deze discussie over? Er is een 26 jarige jongen overleden en jullie zeuren of hij schuldig is of niet???

    Ik denk trouwens dat iedereen wel eens bij iemand in de auto heeft gezeten waarvan je achteraf dacht: dat had ik beter niet kunnen doen. Dit soort dingen plan je niet.

    Ik vind het nog steeds heel erg triest voor deze jongen en zijn familie.

  • Ljupco

    Tose Proeski

    1981-2007

    Beste mensen,

    Tot grote spijt delen we u mee dat op 16 oktober jongsleden Tose Proeski is overleden in een autoongeluk. Voor Macedonie was hij een engel, een grote humanist en de beste zanger.

    De Macedonische Ambaasade in Den Haag zal op zondag 21 oktober van 12:00 uur tot 17:00 uur open zijn voor de mensen die van Tose hielden, hem respecteerden of gewoon naar zijn liedjes luisterden Ze kunnen daar in het rouwboek schrijven.

    Het adres is:

    Ambassade van de Republiek Macedonië

    Laan van Meerdervoort 50c

    2517 AM The Hague

    Hij zei altijd tegen zijn fans: “Ik hou van jullie!”, wij zullen hem nooit vergeten.

    Moge je roem eeuwig zijn. Rust in vrede.

    ——————————————————————————————————————–

    Ljupco

    macedonie.startpagina.nl

    macedonie-vakantie.startpagina.nl

    macedonie-bedrijven.startpagina.nl

    macedonie-economie.startpagina.nl

    macedonie-muziek.startpagina.nl (Jovan)

    skopje.startpagina.nl (Jovan)

  • cleppie

    Dank je wel beste Ljupco.

  • eric

    wat een verschil met nederland.

    er gaat een zanger dood en ten eerste stelt de regering een dag van nationale rouw in en later kunnen bij ambassades rouwregisters worden getekend.

    nou vond ik de begrafenis van andre hazes indrukwekkend maar kan me niet voorstellen dat bij de dood van bv marco borsato ook dit soort dingen gaan beleven.

    ik vind het een beetje overdreven (maar wie ben ik?).