prijs camping Zaton

  • Hanneke

    Wij hebben geboekt voor volgend jaar op camping Zaton,

    en nu zit ik net nog even op hun site te kijken en ook even naar de prijzen,en nu kom ik tot ontdekking dat we met 2 volwassenen en 1 kind (15) maar liefst 84.30 per nacht kwijt zijn dit kan toch niet waar zijn he of zit ik verkeerd te kijken.wij hebben plek 251 dus niet op de eerste rij. als het wel klopt ga ik hier echt niet heen. of zijn alle campings in Kroatie zo duur

  • eric

    welkom in kroatie: het duurste kampeerland van europa!

    bron: anwb.

  • Kelly

    Ben er dit jaar 1 dag een kijkje gaan nemen! Veeeeel te duur , moest er voor alles bijbetalen !

    Zelfs om van een glijbaan te gaan en vroegen ze 5 kuna voor drie keer, 50 kuna voor een hele dag !En zo staan er nog een tiental atracties! Tel maar op als je hier met 2 kids naar toe gaat , mij niet gezien !

    Maar …iedereen maakt nog altijd zijn eigen portemonnee ,en doet zijn geld op hoe hij zelf wil.

  • gerrit

    Kijk hier eens de prijzen zijn in Kuna

    http://www.autokamp-pisak.hr/

  • JaPa:o)

    Hanneke,

    Camping Zaton is inderdaad niet een van de goedkoopste, maar je hebt wel veel luxe zeggen ze!

    De andere campings (afhankelijk van de sterren) zijn in Kroatie ook niet goedkoop te noemen!

    JaPa.

    http://www.eilandkrkkroatie.nl

  • Hanneke

    ik heb inderdaad een rekenfoutje gemaakt ik had wat te veel voor de touristenbelasting gerekent ik kom nu op 51.80 nog prijzig voor 3 personen maar is al wel een stuk beter ik denk dat als je een stacaravan huurt je een keer of meer zoveel kwijt bent.

  • Norbert

    51 euro om op een stuk gras met je eigen caravan te mogen staan met drie personen.

    Spijt me zeer, maar ik vind dat van de zotte.

    In Frankrijk ben je ongeveer de helft kwijt en sta je ook aan het water.

    Kroatië weet inmiddels dat ze te duur zijn, maar ze gaan vrolijk verder met het verhogen van de prijzen.

    In Dalmatië liggen de prijzen overigens wel een stuk lager dan in Istria. Zaton is echter een uitzondering, die lusten er wel pap van.

  • Bo

    Hoi Hanneke,

    Inderdaad is camping Zaton niet goedkoop.

    Maar als je het vergelijkt met campings in Spanje van hetzelfde niveau zoals

    La Torre del Sol of Playa Montroig dan ben je echt nog wel goedkoper uit.

    Vooral als je op deze Spaanse campings wat gaat eten of drinken dan loop je leeg

    voordat je er erg in hebt.

    Bovendien zijn de plekken gewoon veel kleiner.

    Het is maar net wat mensen van een camping verwachten.

    Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding (nog) redelijk goed.

    Bij verdere prijsverhogingen van de camping en wanneer het uit eten stukken duurder gaat worden gaan ook wij omzien naar wat anders.

    De prijs van je vakantie is echt verdubbeld in deze euro-tijd, maar mijn vakantiegeld

    zeer zeker niet.

    Maar goed …. er zijn ook nog goedkopere campings in Kroatie (en andere landen).

  • Pat

    Ja, en in Italië zijn de prijzen ook niet veel lager.

    Dus het valt allemaal nog wel mee.

  • Bo

    Hoi Hanneke,

    Ik wil toch nog even reageren op de campingprijzen van Zaton.

    Familie van ons is dit jaar naar Playa Montroig geweest in Spanje.

    Deze camping kennen wij ook zeer goed, omdat we er ook 2 keer geweest zijn.

    Het gezelschap was in dezelfde samenstelling als jouw gezin en betaalde per nacht 73,83 euro inclusief BTW voor een standard de Lux plek in het hoogseizoen

    (juli). Let wel dit zijn dus nog 2007 prijzen !

    Vergelijking van de campings en bovengenoemde plaatsen :

    A. Bij zaton eigen wateraansluiting+afvoer op enkele meters afstand, bij Montroig

    moet je wel even lopen.

    B. Afstand van bovenbedoelde plaatsen op Montroig is vergelijkbaar met de

    verder afgelegen plekken op Zaton.

    C. Montroig is wel ietsje luxer, maar zeker niet gezelliger.Na 11 uur 's avonds

    loop je daar als oudere met de ziel onder de arm, of je moet de disco in.

    D. De plaatsen op Montroig zijn kleiner (behalve de superplekken aan het strand).

    E. Prijzen van consumpties en maaltijden zijn ca. 30-40% hoger bij Montroig.

    F. Heb ik het nog niet gehad over tolgeld om er te komen.

    G. Het “gevaar” bij Montroig dat oudere kinderen buiten de camping een disco

    o.i.d. gaan bezoeken.(is bij Zaton niet echt nodig, en ook te ver)

    Als je dus langer dan 2 weken op vakantie gaat, zoals wij, dan is de keuze gauw gemaakt.

    Ik vind wel dat de prijzen absurd hoog worden, zowel in Kroatie als in andere landen.

    Ik huur tenslotte maar een stukje grond, geen huis of hotelkamer.

    Moet je eens uitrekenen wat je tegenwoordig kwijt bent voor 3 weekjes vakantie.

    Wij wilden eerst voor volgend jaar wat anders vanwege de variatie, maar zijn daar op terug gekomen, omdat dat stukken duurder uitvalt.

    Mocht het dus niet bevallen (zoals wij eerder in Istrie hebben meegemaakt) dan is het wel zuur om zoveel te hebben uitgegeven.

    Daarom wil mijn vrouw op “safe” gaan, die heeft het op Zaton altijd geweldig naar haar zin, net als mijn zoon van nu 17 ( Ik natuurlijk ook, al zou ik ook wel weer eens wat anders willen zien).