Vis-Lastovo

  • Geert en Linda Wauters-Debruyn

    Heeft iemans ervaring met de eilanden Vis en Lastovo , waar te verblijven en kan je er , na de ferry uiteraard , met de auto terecht

    Dank

    Geert en Linda

  • Marko

    Over Lastovo heb ik eerder gepost (zie zoekfunctie). Dat was overigens een reactie op een vraag van jullie.

    Als jullie zowel Lastovo als Vis willen bezoeken bedenk dat je dan steeds via Split moet varen (er gaan dus geen trajecten van Vis naar Lastovo (v.v.)). Op beide trajecten zit je 4 tot 5 uur op de boot. Ik raad jullie met de auto naar de eilanden te gaan, zodat je niet afhankelijk bent van openbaar vervoer.

    Vis is veel toeristischer dan Lastovo. Dus meer keuzes in accomodaties (m.n. in Komiza en Vis (stad); hotels en pensions). Blijkt in de zomer tegenwoordig de place to be te zijn voor jongeren. Ik ben er 5 jaar terug geweest. Ik zat in pension As. Was niet slecht, maar ik weet niet of ik het anderen moet aanraden. (In de eetruimte stond toen o.a. een buste van de voormalige voorman van NDH, Ante Pavelic en de bediening liep niet over van vriendelijkheid). Mogeijkerwijs zit er nu een andere eigenaar. Als je buiten het hoogzeizoen gaat moet er genoeg accomodatie zijn.

    Tot slot, op zowel Lastovo als Vis (overigens de enige eilanden waar dat speelt) kunnen mijnen liggen.