Hier is het Sloveense vignet te koop:

  • Bas

    Via onderstaande link zie je waar je het Sloveense wegenvignet kan kopen in Slovenië. Voor velen te laat dus staat er in het rijtje ook een link naar een document waar het vignet in Oostenrijk te koop is.

    http://www.cestnina.si/?id=51007

    In ieder geval is het ook mogelijk om het vignet op de grensovergang te kopen. (volgens dit document)

  • tewe

    Prima ik heb het gedeelte voor Duitsland en Oostenrijk maar direct uitgeprint

    want ik denk dat het bij de grensovergang Slovenie in,wel eens druk zou kunnen zijn.

    Nou maar hopen dat het allemaal klopt.

    In ieder geval bedankt voor de tip.

    Groeten Willy

  • Guy

    Bedankt voor de tip.Ik hou het dan maar op het benzinestation in Kranjska Gora.

    Ik dacht dat je al in Seline zat.De groeten aan je vader.

  • esther

    Dus bij de ANWB kun je het vignet niet kopen??

    Gr. Esther

  • Bas

    Nee, 24 juli vertrek ik pas. Nog eventjes afzien.

  • Bas

    Ik denk niet dat de ANWB dit nu nog kan regelen. Ik had ergens gelezen dat Slovenië zelf ook pas enkele dagen over dit vignet kan beschikken.

  • Carla

    De ADAC adviseert haar leden, via haar website, om het bonnetje van het Sloveense vignet goed te bewaren en tevens iets waarmee je kunt aantonen dat Slovenië slechts een transitoland voor je was, bijv. afrekening hotel, camping etc. in Kroatië. Dit met het oog op de mogelijkheid dat de EU de invoering van het halfjaar vignet voor transitoverkeer door Slovenië zal afkeuren. Mocht dit gebeuren dan heb je recht op restitutie.

  • esther

    en stel dat je restitutie krijgt hoe krijg je die dan terug??

    Gr, Esther

  • Carla

    Dat staat nog niet vermeld op de site. Ik neem aan dat, mocht inderdaad de uitspraak ‘onrechtmatig en discriminerend’ vallen, er iets als een formulier op Internet zal verschijnen wat je dan kunt downloaden. Uit voorzorg heeft de ADAC echter al wel het advies doen uitgaan dat iedereen z'n bonnetjes bewaart.

  • esther

    Oke dank je zal de site in de gaten houden.

    En ook bedankt voor de site waarop staat waar je het vignet dan wel kunt kopen, heb het alvast uitgeprint voor als we gaan over 16 dagen .

    Gr, esther