Emigreren

• Marcel & Ingrid

Wij zijn eigenlijk opzoek naar een Nederlands stel die gëemigreerd is naar Kroatie en die wij deze zomer kunnen opzoeken om te kunnen vragen over hoe het hun is verlopen. En natuurlijk of zei tips hebben en ons deze willen geven.

Wij willen namelijk ook graag emigreren naar Kroatie en dan aan de kust zo halverwege Split, en dan daar een bestaan opbouwen.

Wij dachten dat we op deze manier vast wel iemand konden bereiken.

Zo alles wat jullie weten mogen jullie ons vertellen….

Alle info is welkom.

Bedankt,

• Mate

Succes, ik denk dat jullie geen spijt zullen krijgen van jullie grote stap.

Het leven daar is ,als je van de mentaliteit houdt, gewoon heerlijk.

• heleen

Beste marcel en Ingrid,

Wij zijn een Nederlands echtpaar en gaan aan het eind van het jaar in Kroatie wonen.Wij hebben 4 jaar geleden in de omgeving van Porec een huis gekocht.Ik heb momenteel geen tijd om het een en ander voor jullie op te schrijven ,daar we morgen voor 2 weken naar Kroatie gaan.na mijn vakantie zal ik kontakt met jullie opnemen.Met vriendelijke groeten Heleen

• Marcel & Ingrid

Heleen,

Bedankt voor je reactie en wens je een goede vakantie in het mooie land.

• Marcel & Ingrid

Mate,

Bedankt voor je reactie.

Nee, we denken ook niet dat we spijt krijgen om naar Kroatie te gaan alleen willen we wel goed voorbereid zijn.

• John

Waar ik altijd nieuwsgierig naar ben als mensen de stap echt gaan maken:

Hoe komen jullie aan werk?

Of start je een zelfstandige onderneming?

Want ik probeer al jaren daar werk te vinden (voor die tijd kunnen we de stap niet blind maken met een gezin en kinderen!) maar dat lukt niet.

Mijn vrouw is wel kroatische maar al zo lang daar weg dat ze net als ik onderaan de lijst werklozen zal komen…

Dus vooraf iets geregeld hebben lijkt me een noodzaak.

Je kan me mailen op mijn mailadres onder (info).

In ieder geval veel succes!

• cucurje

Wij hebben de stap twee jaar geleden gemaakt. De boel in NL de boel gelaten en zonder werk en met weinig kapitaal vertrokken.

Mijn vrouw is Kroatisch, ik sprak de taal amper. Toch hebben we nu beide een baan en een heerlijk leven.

• miss

Hallo,

Geweldig allemaal! Zou ik ook wel willen alleen nu eerst mijn tweede studie afmaken…

Spreek je de taal nu wel goed cucurje? Heb je er lang over gedaan?

groetjes!

• Marcel & Ingrid

Dus als ik het goed begrijp hebben jullie daar geen eigen onderneming gestart en eigenlijk op de gok daar naar toe gegaan??

Wij wilen wel iets voor ons zelf beginnen, ergens vlak aan de kust, nabij de kust weg en dan meer richting Split.

Mijn vrouw spreekt de taal een beetje na een cursus kroaties dus dat is al wel meegenomen.

• cucurje

Een onderneming starten klinkt leuk, maar om dat goed te doen heb je veel en goede connecties nodig… m'n vrouw en ik hebben beide onze droom om iets op te starten maar dat doen we heel rustig aan.

Ik ben hier 8 maanden werkloos geweest en toen had ik mijn eerste baan. Probleem was dat m'n salariseisen veel te hoog waren…