Grens Slovenie-Kroatie

• Lars Machiels

Bij deze wil ik iedereen afraden met de auto (of eigenlijk helmaal) naar Kroatie te gaan. De kans op problemen (o.a.) bij de grens is groot. Ik zelf werd, geloof het of niet, niet toegelaten tot Kroatie omdat ik een barst in mijn voorruit had. Ik moest eerst mijn voorruit laten repareren (op zondag) alvorens ik de grens over mocht. De manier en de toon waarop ik werd behandeld had een groot checkpoint Charlie gehalte, van de oostzijde welteverstaan. Ik snap werkelijk niet waar de Kroatische douane mee bezig is. Op deze manier komt het natuurlijk nooit meer goed in dit land. Komen wij hardwerkende Nederlanders (met ons belastinggeld wordt ook Kroatie geholpen) naar hun land en krijgen we zo een behandeling. Met de politie is het niet veel beter. Na een inhaalmaneuvre kwam ik per ongeluk net een paar meter over een doorlopende streep terecht. Het was voor de inhaalmaneuvre niet te zien dat de onderbroken streep zou wijzigen in een doorlopende streep. Verder was er absoluut geen sprake van enig gevaar voor derden en haalde ik bovendien een soort van invalidevoertuig in dat niet sneller ging dan 25 km per uur. Je raadt het al: net voorbij de bocht politiecontrole ! Boete 50 Euro. Viel niet mee te praten. Rara waar het geld uiteindelijk terecht is gekomen.

Ik heb absoluut geen woorden voor het gedrag van de autoriteiten in Kroatie. Ik zal iedereen die ik ken sterk afraden naar Kroatie te gaan. Ik moest er helaas doorheen en uiteraard ben ik wel de grens overgekomen, zei het 50 km verderop (waar ze overigens geld wilden omdat ik een tafel in mijn auto had). Voor mij: NOOIT MEER KROATIE. Ik heb vele jaren in Bulgarije gewoond en ben echt heel wat gewend als het om douane en politie gaat. Kroatie slaat echter alles als het gaat om onvriendelijkheid en corruptie bij de autoriteiten. Wat mij betreft komt Kroatie ook NIET in de EU.

• Miss

Het is verstandig om hier niet op te reageren.. Stel dat je problemen hebt is dat erg vervelend maar je reageert nu in één keer wel heel erg overdreven..

Bovendien: Lekker wegblijven dan kan ik ook niet achter je bij de grens staan zodat ik uren moet wachten!!

En wij gaan gewoon weer lekker met de auto naar Kroatië..

• JaPa:o)

Lars,

Wat een verdrietig verhaal!

Hebben ze je helemaal niet over de bol gestreken?

Ik moet zeggen dat ik al zeker 60 keer de sloveens/Kroatische grens ben overgestoken, en nog nooit iets heb meegemaakt.

Wat een vervelende mensen zijn die politieagenten toch dat ze je zomaar een bekeuring hebben gegeven omdat je even over de doorgetrokken streep (waar je overigens niet overheen mag) ben gereden.

Ik zal nog steeds in Kroatie blijven komen om daar mijn vakantie door te brengen.

JaPa.

• Bert

Wat???? Een doorgetrokken streep vlak voor een bocht? Waar ook nog eens politie stond te wachten? En je mocht niet eens doorrijden omdat je Nederlander was?

Echt… Veel gekker moet het niet worden.

• KiCo

Ik ben nog nooit tegen gehouden aan de grens in de vele jaren dat ik er al kom en heb er nog nooit een boete gekregen.

Misschien was het de wet van Murphy wel.

KiCo

• Lars Machiels

Ben je zelf ook ambtenaar of zo ? Dan zou ik je reaktie wel snappen.

• Lars Machiels

Precies, jij snapt het !

• Bert

Lars Machiels schreef:

>

> Precies, jij snapt het !

Inderdaad. Jammer genoeg snap jij het alleen niet zo…

Je had toch overigens wel een paspoort bij je en niet alleen een ID-kaart? (Om nog maar eens zo'n zinloze discussie aan te zwengelen)

• Miss

Dat je overigens nog de moeite neemt om een reactie te plaatsen op dit forum.. Persoonlijk zou ik daarvoor niet eens de moeite nemen..

• cleppie

Hi

Ik zou nooit meer gaan!!!