cursus Kroatisch

• Kelly

Hey, aangezien de vakantie er weer op zit,en er weeral een lange koude regenachtige winter in aantocht is ,heb ik mij de cursus ‘levend Kroatisch’besteld bij de NHA! Heb een combi besteld voor beginnende en gevorderden , zou dan over 15 maanden de taal redelijk goe onder de knie moeten hebben , ben benieuwd!

Ik las hier op het prikbord dat een aantal mensen wel geinteresseerd zijn om de taal te leren, maar er weinig mogelijkheden zijn! Dit is alvast een oplossing!Ik kan alvast niet wachten tot ik de cursus volgende week in handen heb!

Kan ik mij in tussentijd voorbereiden op een volgende vakantie in Kroatie!

Kelly

• Iris

Dit is best een goed idee ja…

Ik wil zelf de taal ook beter onder de knie krijgen…Alleen vraag me af wat voor lesmateriaal je krijgt en wat de ervaringen zijn van personen die ervaring hebben met het volgen van zon zelfstudie…

Iris

• Kelly

Heb vandaag telefoon gehad ,en de cursus is pas verkrijgbaar vanaf november,omdat hij nog niet volledig af is! op de site van nha krijg je veel info over het lesmateriaal, indien je niet tevreden bent over de cursus, mag je hem binnen de 8 dagen terugsturen

• JaPa:o)

Kelly,

Ik wens je véél doorzettingsvermogen om deze “schriftelijke” (toch niet goedkope) cursus te gaan volgen. Je zult ontdekken dat de “Kroatische taal” zéér moeilijk is om dat van een CD-tje te leren. Je zult een “doorzetter” moeten zijn, maar daar twijfel ik natuurlijk niet aan, anders begin je daar niet aan. Ik hoop voor je dat het je lukt. Ik ben benieuwd!

Laat nog eens wat van je horen!

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Kelly

Hey Japa,

Inderdaad de cursus is niet goedkoop, maar in Belgie bestaat er zo iets als opleidingcheques. Ik moet dus maar de helft van de cursus betalen de rest betaald de belgische staat(voor zover die nog bestaat natuurlijk)!

Nu, ik heb er wel vertrouwen in omdat ik toch al een beetje Kroatisch ken, ik versta veel, dus de klanken zijn niet vreemd ! De vriendin van mijn vader is Bosnische en mijn vader spreekt ook de taal redelijk(zeg maar heel goed)en zal wel hulp van hen krijgen !En mischien kan ik van mijn'prikbordvrienden'ook wel wat hulp krijgen indien nodig!

Maar dat wil niet zeggen dat het niet moeilijk gaat zijn!

Spijtig dat ik nog moet wachten tot in november, heb er echt zin in!

IK GA ERVOOR!!!!

Kelly

• JaPa:o)

Kelly,

Dan heb ik er wel vertrouwen in dat het je zal lukken met zoveel kennis om je heen.

Veel sucses!

JaPa.

• elly

Ik ben ook al een tijdje bezig met zelfstudie , het zou wel leuk zijn als er iemand in de buurt van tilburg ook bezig zou zijn , dan konden wij samen wat oefenen in de uitspraak.

goetjes Elly.

• Kelly

Via welke instanties volg jij de cursus Elly? Lukt het een beetje of is het echt moeilijk?

Kelly

• Elly

Van een kennis kreeg ik een koffertje met lessen van linguaphone,met bandjes en zo.

Omdat ik enkele vrienden heb die wat kunnen helpen met de uitspraak is het om te doen.Maar beter vind ik het om met enkele meer te leren omdat je dan gelijk op kunt gaan met leren .

Dan voel je niet zo beschroomd in verband met de uitspraak.

Meestal begin ik Januarie weer wat aktiever bezig te zijn ,en na de vakantie zwakt het weer af,Jammer want dan zakt ook je kennis weer wat weg.

groetjes van elly

• John

Zelf ben ik ook van plan te starten met de Kroatische taalcursus van de NHA.

Deze zou oorspronkelijk in september j.l. starten. Dit is inderdaad vertraagd daar het materiaal nog niet klaar was. Ik ga er weer eens achteraan bellen of de cursus nu wel klaar is. Of in ieder geval wel in november beschikbaar is…

In een folder die ik dit voorjaar aanvroeg stond de cursus al vermeld, dus het wordt wel tijd. Het is, volgens mij, de eerste Kroatische taalcursus sinds de oorlog.

Veel andere taalcursussen zijn servo-kroatisch, combinatie van kroatisch en servisch.

Hopelijk is de cursus klaar, want ik heb zin om er aan te beginnen….

gr. John.