Korcula

• maarten

U kunt het beste vooraf een appartement boeken er zijn er voldoende en boek deze appartement via internet rechtstreeks met de eigenaar zelf.

Dit scheelt u best veel geld via een reisbureau of organisatie is altijd duurder.

Er staan genoeg appartementen op internet die u rechtstreeks kunt boeken.

U gaat in het naseizoen dus u kunt ook terplekke een appartement boeken maar onze ervaring is dat als u vooraf boekt altijd gunstiger uit bent.

• maarten

Robert veel succes wil je nog iets weten dan hoor ik het nog wel.

Ik wil je altijd met raad en daad bijstaan .

Maarten

• maarten

Wij betaalden vorig jaar €495,00 voor ons schitterende appartement (zie link uit mijn eerst berichtje) dit was ons het geld ruimschoots waard.

Maarten.

• Norbert

Wil niet vervelend zijn, maar bovenstaande info van Maarten zou correct zijn als je zou praten over het hoogseizoen.

Echter, jullie gaan na het hoogseizoen en dan geldt al deze info niet meer. Zelf ga ik ook altijd rond deze datum en is het een compleet ander verhaal.

De boot vanuit Split was dit jaar nog niet voor de helft vol en het mag dan een reis van bijna 3 uur zijn, het stuk Split naar Drvenik kost je ook 3 tot 4 uur en om bij Orebic te komen zullen we maar even buiten beschouwing laten.

Het vooraf reserveren zou ik ook maar gewoon vergeten, vrijwel alle appartementen zijn rond die tijd leeg, je hebt het werkelijk voor het uitzoeken, wat je maar wilt en mijn advies is dus om je niet vast te pinnen op iets wat je alleen op het internet hebt gezien.

Om een idee te geven, ik heb het appartement nabij Korcula Stad gevonden via een advertentie op de boot van Drvenik naar Korcula Stad. Gewoon gebeld en alle 4 de appartementen waren leeg. Normale prijs was 45 euro, wij kregen het voor 30 euro per nacht.

Dit jaar in Vela Luka eerst een soort Robinson Crusoë gebeuren gehuurd, daarna verhuisd, maar niet nadat ik eerst een stuk of 10 appartementen had bekeken. Uiteindelijk de mooiste uitgezocht, was wederom voor 30 euro klaar.

M.a.w. wees niet bang, laat je niet opjutten, reserveren is nergens voor nodig, desnoods klop je gewoon bij de mensen op de deur, ze zullen je met open armen ontvangen, want rond de tijd dat jullie komen zijn vrijwel alle toeristen verdwenen.

De boot vanuit Split naar Vela Luka is overigens een gigant. Ik kocht een kwartier voor vertrek een kaartje en stond nog niet eens in het midden (met mijn auto dus). Men heeft een groot restaurant aan boord, slaapkabines, bar, diverse lounges met televisie, zalen met vliegtuigstoelen om een beetje in te slapen, drie buitendekken, was zelfs een zwembad (helaas niet in gebruik).

Nogmaals, zou je in Juli of begin Augustus gaan dan is reserveren aan te raden, maar eind Augustus/begin September hoef je je nergens zorgen over te maken.

• JaPa:o)

Robert,

Misschien is dit ook handig om te weten.

Vaarschema is nu nog van 2007, maar dan heb je in iedergeval de link.

http://www.korcula.net/grad/pitanja/q14.htm

JaPa.