prijs camping Zaton

• Hanneke

Hoi Bo

ja ben het helemaal met je eens,heb ook even gekeken naar vergelijkbare campings in Frankrijk en Italie en dan zit je op Zaton nog redelijk.

mijn zoon verheugt zich er ook enorm op dan is hij 15 en er gaan ook vrienden van hem heen,dus we gaan gewoon .en hoe ging de rit er naar toe bij jullie?

Heb je de reacties gelezen bij het forum onderwerp wat kost dat?

als er echt zo wordt geraced en zoveel doden vallen dat is toch niet normaal?

of is het gewoon stoken?

• gerritpeels

Mensen laat je niet bang maken over het rijgedrag van de Kroaten ze rijden inderdaad te hard of te langzaam halen in waar dat niet mag maar in al de jaren dat ik er kom heb ik nog nooit een aanrijding gehad, je moet zelf ook en beetje opletten dan gaat het prima,wij zijn gemiddelt een half jaar in Kroatie per jaar dus ik weet waar ik over praat.

Groetjes Gerrit

• Hanneke

Dank je Gerrit ben al een stuk geruster

• Bo

Hanneke,

Ik vind de weg ernaartoe vreselijk saai in vergelijking met de route du soleil naar Spanje.

Vreselijk lange snelweg door Duitsland en Oostenrijk die eentonig is (maar toch altijd beter dan provinciale wegen natuurlijk).

Geen mooi aangelegde speelplaatsen met waterpartijen zoals in Frankrijk, maar van die stinkende Autohof's.

Ik moet wel toegeven dat in het donker natuurlijk alles saaier is dan normaal.

Wij rijden altijd zaterdag 's avonds om een uur of elf weg.

Er rijden namelijk in Duitsland en Oostenrijk geen vrachtwagens op zondag, zodat je met de caravan lekker door kunt rijden.

Op deze manier hebben we nooit last van files of “verstopte” tunnels, en kun je

om de paar uur een stop inlassen b.v. bij een tankstation o.i.d. en overdags bij mooi weer de campingstoelen uit de caravan trekken en lekker een paar uur picknicken of zo.

Ooit eens 13 uur gedaan over een afstand van 290 kilometer, dus nooit meer.

Ook hebben we een lijstje met campings/hotels in Duitsland ,Oostenrijk en Slovenie voor als ik gewoon te moe ben om verantwoord door te rijden (hangt gewoon sterk af van hoe je op dat moment in je vel zit).

Dan stoppen we dus 's zondags overdags ergens, en rijden de volgende morgen vroeg weer fris verder.Liever een paar uur later op de camping, dan helemaal niet.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je de reis ernaartoe eigenlijk als een soort voorpret moet zien van je vakantie, al valt het soms niet mee.

Een Hollandse smartlap opzetten en met zijn allen meeblerren wil bij ons ook nog wel eens helpen ook al houden we dus helemaal niet van smartlappen.

Zo was dit jaar Andre Hazes met Gerard Joling bij ons in de vakantie een echte topper.

Ook veel water drinken onderweg (en eten natuurlijk), dat is niet alleen goed voor je concentratie maar zorgt er ook voor dat je af en toe moet stoppen om te p….

(ervaring als ex beroeps chauffeur).

Voor wat betreft de automobilisten in Kroatie, daar zou ik me niet druk om maken.

In dit geval ben ik het helemaal eens met Gerrit.

Dezelfde mafkezen heb je hier ook, die op 80km wegen inhalen waar het eigenlijk niet kan.

Wel altijd goed in de spiegels kijken, en er op bedacht zijn zonder krampachtig achter het stuur te zitten.

Degenen die je gevaarlijk willen inhalen, zie je vaak al honderden meters achter je die kunstjes uithalen.

Die keren dat ikzelf levensgevaarlijk werd ingehaald waren het notabene 1 Duitse jonge vrouw met 2 heel kleine kinderen in de auto en 1 oudere Hongaar met een Hummer (dat vergeet je niet zo gauw).

Dus ……. veel plezier !!

• Brigitte

Hallo allemaal,

Ik vind de prijzen bij Zaton wel mee vallen Itali en Frankrijk zijn stuk duurder.

Zeker als je uit eten gaat. Wat betref de supermarkt op de camping is het net zo duur als Nederland, maar je kan ook naar de lidi of Metro gaan wel Markopasje van Nederland mee nemen. De prijzen daar zijn stuk goedkoper zeker de groenten en fruit.

Het klopt ook dat je voor veel dingen nog bij moet betalen. Ik ken maar weinig campings waar niet bij moet betalen.

Als echt goed koop wil zitten moet je niet naar Kroatie gaan.

Moet je gewoon gaan vliegen naar Egypte uit eten kost niets spullen die daar koopt ook niet. Veel mooie dingen te zien. Helaas kan je geen boot neem nemen.

Ik moet zeggen dat het tweede keer wordt dat wij op Zaton zitten nu eerst lijn aan zee. Wij hebben ons altijd vermaakt. Je hoeft niet van de camping af.

Je zit centrale in Kroatie en kan overal naar toe.

Ik wou dat het aug 2008 is dan zitten 3,5 week.

Ik vind voor twee personen eerste lijn aan het strand voor 50 euro per nacht niet duur maar dat is mijn meinig