Auto rijden valt best mee. Rijstijl is niet al te best (vooral inschatten van snelheid kunnen de meesten niet), maar wat dat betreft vind ik de situatie in Italie veel erger. Ik erger me in Kroatie overigens meer aan mensen die veel te langzaam rijden. 60 a 70 km/u op de snelweg bijvoorbeeld. Dit is pas echt gevaarlijk.
Parkeren is een ramp in de grote steden en het beste is om je auto in een parkeergarage te zetten. Kost wat meer, maar scheelt je enorm veel tijd en frustratie (lees: beschadigde auto, wachten op politie en sleepdienst wanneer iemand anders je klem zet op de parkeerplaats).
Prijzen in de supermarkt zijn inderdaad gemiddeld wat hoger dan in Nederland en campings zijn ook ronduit duur, maar uit eten gaan is stukken goedkoper (m.u.v. bepaalde visgerechten), benzine is ook nog steeds goedkoper en dit geldt ook voor parkeertarieven, bioscoop, openbaar vervoer, verkeersboetes, een kop koffie etcetera. Al met al vind ik de prijzen nog flink meevallen in vergelijking met bijvoorbeeld Italie en Griekenland. In absolute zin althans, want prijs en kwaliteit zijn niet altijd in overeenstemming en dit is ook een van de meest gehoorde klachten.