Die overheerlijke Kroatische keuken

• Ruzica

Volgens mij heeft het niets te maken met de keuken maar is het gewoon een buikgriep Virus :::::::Volgens Joosten hebben de passagiers het virus waarschijnlijk opgelopen bij een excursie in de Kroatische stad Pula.

Tja Eric toch jammer dat je weer eens GEEN ANTI Reclame kan maken over Kroatie

ik begrijp echt nog steeds niet wat jij in Kroatie doet ,

kom toch naar het Zalig makende Nederland terug :-(

• Cleppie

Precies het is het beruchte “norovirus”

Een zeer besmettelijk virus !! En Kroatië heeft hier totaal niets mee te maken! Laat staan het voedsel.

Lees….

Per jaar krijgen ongeveer 4,5 miljoen Nederlanders buikgriep waarvan ongeveer een half miljoen gevallen wordt veroorzaakt door het norovirus.

De symptomen van een norovirusinfectie zijn

• braken en diarree, die meestal beginnen tussen 15 en 48 uur nadat iemand het virus binnenkrijgt. Het braken is vaak heftig, en kan heel plotseling optreden. Deze vorm van braken wordt ook wel projectielbraken genoemd.

• ook misselijkheid, koorts, hoofdpijn, buikpijn en buikkramp komen voor.

• de symptomen gaan in de meeste gevallen vanzelf over na 1-4 dagen. Bij jonge kinderen, ouderen en mensen met een verzwakte afweer kunnen de klachten aanzienlijk langer duren.

Norovirus is erg besmettelijk, het wordt overgedragen via de fecaal-orale route: dat wil zeggen dat de diarree en het braaksel de besmettelijke virusdeeltjes bevatten. Het norovirus wordt dan met name overgebracht via handen die na toiletbezoek niet of niet goed zijn gewassen Vooral in verzorgingshuizen, verpleeghuizen en kinderdagverblijven komen geregeld epidemieën voor waarbij het geen uitzondering is dat de helft van de ouderen of kinderen en de helft van het personeel tegelijkertijd ziek is. Ook op cruiseschepen en in hotels wordt de reis nogal eens verstoord door norovirussen.

De meeste mensen zijn na 1 of 2 dagen ziekte weer op de been. In uitzonderlijke gevallen kunnen mensen uitdrogen, en als dat niet wordt onderkend zelfs overlijden. De gevallen die bekend zijn waren allemaal ouderen, die vaak al diverse andere gezondheidsklachten hadden. Bij mensen met een verzwakt afweersysteem kunnen in zeldzame gevallen langdurige klachten optreden.

Dus Eric kom op he….

cleppie

• Guy

Dat kan overal voorkomen en zelfs hier in verzorgingstehuizen zoals nog niet zo lang geleden het geval was.Als ik hier naar de smaakpolitie kijk op SBS zou ik ook een beetje bang worden om hier uit eten te gaan.In al die jaren dat ik in Kroatië kom is mij dat gelukkig niet overkomen.Zoals gezegd kan dat overal gebeuren als er niet volgens de regels gewerkt wordt.Zo is ook eens een hele bus ziek geworden na het eten in restaurant Tomislav(nu gesloten) gelegen langs de magistrale net voor de afrit naar Islam Latinski.

Dat generaliseren heeft niets te maken met de“ overheerlijke kroatische keuken ”.

• Papa Leone

Als je over iets negatief wil vertellen zal je altijd wel iets vinden. Men moet zo slim zijn om NIET op die gasten te reageren.

• Guy

Toch even opmerken dat ook negatieve zaken aan bod kunnen komen op het prikbord zolang deze maar met Hr. te maken hebben.Iedereen is vrij om daar op te reageren zoals ook op dit onderwerp is gebeurd.

• KiCo

Deze week in Belgie bij een ambachtelijke maker van ijs werd een grote voedselvergiftiging opgelopen. Ik zou niet meer in Belgie komen als ik jou was …

En dit had zelfs niets met de bereiding van eten te maken. Er zijn mensen die liever met een donkere bril door het leven lopen.

KiCo

• Marko

Behalve dat virus zij ook jouw zeikerige berichtjes om @!#$ van te krijgen. ;-)