visum voor Nederland

• mihael

hallo iedereen,

Mijn neef komt in december naar Nederland. Heeft hij een visum nodig, hij heeft een kroatisch paspoort? En voor Engeland?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Mihael

• Guy

Voor Nederland geen visum nodig.Wel aanbevolen om in Hr.via zijn ziekteverzekering aldaar de nodige papieren te halen.Als het maar voor korte tijd is(anders te duur) kan je hem ook hier verzekeren.Heb ik het diverse keren gedaan voor kinderen op vakantie in de oorlogsjaren en voor mijn petekind en zijn neef.

• Guy

Nog even opgezocht: bij Elvia betaalde ik in 2002 €1.80 pppd voor een Travel Risk Insurance.Kan bij een reisbureau geregeld worden.

• mihael

bedankt!

• ona

Kan ook bij Allianz in kroatie zelf geregeld worden! Misschien wel goedkoper.

• Guy

Hoeft eigelijk ook niet.Men kan gewoon via de ziekteverzekering aldaar een soort E 111 krijgen.

Daar ging wel een geneeskundig onderzoek vooraf in die tijd.Hoe het nu is weet ik niet.

Om dat gedoe te vermijden nam ik hier een verzekering.

• Sandra

Hoi Mihael,

Probeer het te regelen via zijn of haar eigen ziektekostenverzekering. Mocht dat onverhoopt niet gaan, dan kun je het bij je eigen ziektekostenmaatschappij regelen of via internet. Let wel op, regel je het via Nederland, dan zijn bestaande kwalen uitgesloten.

• Kraljica mv Ivana (18-07-05) + Jelena

zie ook www.ind.nl