Met de auto naar Korcula

• Robert

Wij hebben een appartement gehuurd voor de maand september in 2008 op het eiland Korcula.

Wij gaan daar naar toe met de auto en willen dit doen in 3 dagen.

Wellicht is er iemand die de route al eens heeft gemaakt en ook gebruik heeft gemaakt van overnachtingshotels en/of pensions.

Graag willen wij tips wat de beste route is (Aken-Nurnberg-Graz-Maribor-Karlovac-Korcula) of Aken-Munchen-Salzburg-Karlovac-Korcula) en wat een goed hotel(letje) of pension(netje) is.

Kan iemand ons helpen?

Robert

• Norbert

Karlovac - Korcula ?

Het klinkt als een ‘klein stukje’, maar het is nog een behoorlijke afstand, waarbij de veerpont naar Korcula een niet uit te wissen bestanddeel is.

Overigens, in 3 dagen naar Korcula………..dan moet je dag 3 zo ongeveer wel achteruit gaan rijden, anders krijg je dat niet voor elkaar. Dan klinkt het haast als overnachten in Split of doorrijden naar Drvenik en daar overnachten (is overigens geen slechte plek, zijn een paar goede restaurants te vinden).

• Robert

Een misverstandje denk ik.

We komen vanuit Zeeuws-Vlaanderen via Antwerpen en dan de route naar Korcula.

We vertrekken donderdagsmorgen en willen er zaterdag in de namiddag zijn.

Is dit zo gek?

Robert

• Guy

Hallo Zeeuws Vlaanderen,

In drie dagen moet het zeker te doen zijn.Ik heb nog een goed overnachtingsadres en restaurant op een paar honderd meter van de autosnelweg.Net over de Maslenicabrug,afrit Posedarje op 20 km voor zadar recht tegenover de inrit naar Novigrad.Als het je interesseerd en mij je emailadres geeft kan ik je wat foto's mailen.

Afrit Posedarje,dan rechts en dan weer rechts en na een paar 100 m. ben je er.

Restaurant MARIN Tel: 00 385 23 266150.

Voor 1 nacht €20 pp. Ontbijt €5 pp.Wel de groeten van Guido doen.

Je kan natuurlijk via Karlovac gaan en daar de snelweg op maar ik ga nu steeds via Zagreb.

• Guy

Nog een goed overnachtingsadres voor de heen- of terugreis vind je op :

www.kramerwirt-irschenberg.de .50 km voorbij Munchen op ongeveer 300m van de autobahn.

• JaPa:o)

Guy,

Via de A8 zal hij toch niet rijden denk ik.! Of hij moet er inderdaad 3 dagen over willen doen. Het trajekt is 1842 km. met een reistijd van zo'n 28:30 uur in het gunsigste geval. Volgens mij neemt hij de route via Nurnberg - Linz - Graz - enz.

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Guy

In ieder geval welke route je ook neemt zal je in september weinig problemen hebben met filles.Als je de route via Graz neemt heb ik hier nog twee overnachtingsadressen: www.gasthaus-am-see-eder.de en www.butz-woerth.de

Ik ga steeds eind augustus via Munchen–Salzburg richting Zadar.

Vertrek 's morgens op 05.00 van uit Terneuzen en ben ongeveer tussen 16.00 en 17.00 in Kranjska Gora waar ik overnacht.De volgende morgen om 06.00 via Ljubjlana-Zagreb naar Zadar waar ik dan gewoonlijk tussen 10.00 en 11.00 aankom.Dan heb je volgens mij nog ruim de tijd om Korcula te bereiken.Je kan vanaf Ploce met de boot en dan hoef je niet om te rijden via Peljesac.Wel de afvaarttijden in de gaten houden want vanaf Ploce zijn er een stuk minder.

• Guy

Zie ok www.korculainfo.com/ferries/orebic-korcula-ferry.htm en

/ploce-trpanj.jhtm

• Guy

Het zal je duidelijk zijn dat ik weer eens een fout gemaakt heb :

www.korculainfo.com/ferries/ploce-trpanj.htm maar je weet ongetwijfeld dat Jhtm onzin is.

• Marjolein

Hoi Robert,

Wij rijden altijd via Aken - Frankfurt - Nurnburg - Regensburg - Linz - Graz - Maribor - Zagreb - Split en dan bij Ploce al op de boot naar Peljesac anders moet je via Neum naar beneden rijden en helemaal Peljesac over rijden.

Vanaf Ploce naar Trpanj (Peljesac). Dan het schiereiland over rijden naar Orebic en vandaaruit is het een half uurje met de boot naar Korcula.

Kijk ook eens op www.jadrolinija.hr - hier staan alle lijndiensten op en kan je de tijden opzoeken.

Het gedeelte autobaan Regensburg -Linz - Graz vinden we zelf prettiger omdat je dan niet lang München hoeft en in Oostenrijk is die autoaan ook rustiger rijden.

Overnachten in Graz kunnen we hotel Daniel aanbevelen, dit is vlakbij het treinstation, zie http://weitzer.com/daniel/, ontbijten oe je het beste in het winkelcentrum schuin tegenover het hotel, is goedkoper danin het hotel.

De autobaan in Kroatië begint al direct zoda je Slovenië uitrijdt en kan je doorrijden tot een stukje voorbij Split, zie http://www.hac.hr/index.php?task=aut

Hopelijk heb je er iets aan.

Bok Marjolein