Wij zijn al wat gewend door onze reizen in Oost-Europa en dit gaat over landen als Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië en Istrië maar de kanten van Dalmatië kennen wij niet.
Ik rij makkelijk in Duitsland tussen de 140 en 200 maar in deze andere landen hou ik me in of beter gezegd moet ik me inderdaad inhouden want “ze rijden als gekken” zoals mijn vrouw altijd zegt.
Criminaliteit gaat zover tot wanneer je zelf iets meemaakt, maar maak je nooit iets mee dan zeg je: 't is hier best veilig.
In Italië loop ik altijd met mijn handen in mijn zakken want daar vertrouw ik (gevoelsmatig) niemand. Maar dat is nergens op gebaseerd want het is daar ook altijd al goed gegaan.
Ik ben nu gewaarschuwd voor de zogenaamde Joegoboys maar misschien is dat ook nergens op gebaseerd en valt het allemaal reuze mee.
In toeristengebieden wordt je dikwijls geflest met rekeningen, dubbele prijzen en zakkenrollers. Maar dat heb je ook bij ons in Nederland of België aan de kust.
Het gaat er bij mij nu maar om dat wanneer ik op gewone wegen rij, al is dit in het binnenland, of ik daar veilig rij.
Heeft er iemand (speciale) tips wat ik wel en niet moet doen in het verkeer, in een restaurant, aan het strand of in steden zoals Split en Dubrovnik?
Robertgerrit schreef:
>
> Ik ben het geheel met de vorige sprekers eens ik heb nooit
> iets van criminaiteit gemerkt in al de jaren dat we er komen.
> Ons huis staat de hele winter zonder toezicht en er is nog
> nooit wat gebeurd