Dubrovnik-Hvar-Sibenik

• hugo

Ik ben op zoek naar alle mogelijke (al dan niet toeristische) plaatsjes,gaande van

leuke dorpjes,een goed eethuisje,een speciaal terrasje in de omgeving

van Dubrovnik - eiland Hvar - Sibenik - Split.

Iedere suggestie is van harte welkom. De bezienswaardigheden die je op de

talrijke websites kan vinden zijn écht niet nodig.

Wie heeft dé tip?

Dank bij voorbaat.

• Taita

Tja….

Ik denk dat de meeste bezoekers van dit forum wel een of meer van dit soort plekjes hebben. Ik wel tenminste.

Ik weet natuurlijk niet hoe anderen er over denken, maar ik hou ze geheim.Anders kom ik er volgend jaar alleen maar toeristen tegen, en dan is de charme er snel vanaf…

• Rene

Hallo Hugo, een hele leuke unieke tip is een zgn. “park prirode” op het eiland Brac. Het plaatsje Sutivan heeft zo'n park, de eigenaar Stipo is een persoonlijke vriend en heeft veel unieks te bieden. Een soort kinderboederij met allerlei soorten vogels (o.a. struisvogels), zwijnen, herten etc. Daarnaast diverse speelvelden voor sport en vertier met een super restaurant en terras alwaar je de originele “pekka”kunt eten. Even een overstapje vanaf Split maken dus.

pozdrav, Rene

• ona

vergeet cavtat niet te bezoeken, op ca 18 km van dubrovnik!

• Guy

Als je toch richting Dubrovnik gaat kan ik een bezoek aan Moster in Bosnië-Herzegovina wel aanbevelen.

• Guy

Voor Mostar,Bosnië-Herzegovina, is een belgische identiteitskaart ook voldoende.

• Papa Leone

http://www.kroatisch-restaurant-jadran.be

• JaPa:o)

Reisdocumenten Nederlanders.

Voor een bezoek aan Bosnië-Herzegovina is een geldig paspoort of een identiteitskaart vereist. Houders van geldige Nederlandse paspoorten of identiteitskaarten zijn vrijgesteld van de visumplicht indien men niet langer dan drie maanden blijft.

Reisadviezen

Over het algemeen is reizen in Bosnië-Herzegovina veilig. Wel wordt bij reizen door het land geadviseerd de nodige waakzaamheid in acht te nemen. Als gevolg van de wijdverbreide aanwezigheid van landmijnen is het niet raadzaam om van de hoofdwegen af te wijken. Men moet er niet vanuit gaan dat de gebieden met landmijnen goed staan aangegeven. Reizigers die deze gebieden willen of moeten bezoeken, kunnen zich het beste vooraf door de Nederlandse ambassade in Sarajevo laten informeren over de actuele situatie. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken geeft op de internetsite actuele reisadviezen: http://www.minbuza.nl

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• hugo

Jammer dat u er zo over denkt !

Het is net deze info die een forum interessant maakt.

Typisch Belgisch ,als het goed is hou ik het voor mezelf, als het slecht

is moet heel de wereld het weten.

Dat Dubrovnik en Cavtat leuk om zien zijn en dat er watervallen in Krka zijn,

daar heb je geen forum voor nodig,hoor.

Het zijn nét die dingen die je niet op de websites kan vinden die je op een

forum moet plaatsen.

Een beetje een kleinzielige reaktie vind ik dus.

• Dick

Beste Hugo,

Ga eens kijken in Buda, en naar Sveti Stefan, bezoek Cetinje, 8 musea te bewonderen, het is allemaal zuidelijk van Dubrovnik. (Montenegro)

Ga er heen, en ontdek zelf, de schoonheid en de eenvoud, en niet overlopen door horden toeristen.

Dick.