Dubrovnik-Hvar-Sibenik

• ineke

Voor een super-pizza moet je in Dubrovnik bij Mea Culpa zijn….erg groot en niet duur!!!!

Op het eiland Hvar hebben we heerlijk ijs gegeten in Jelsa…..

En als je in Sibenik bent kun je heerlijk zitten aan de kade……..met uitzicht op de baai die naar de KRka-watervallen gaat, en aan de andere kant een blik op de oude stad……De prijzen vielen ons daar erg mee!!!!!!

Verder heb je in Primosten heerlijke handgemaakte suikerpinda's. En in Trogir is het beslist de moeite waard om een aantal avonden te genieten van de live muziek bij de kerk……

• ineke

Mostar is inderdaad een belevenis op zich….maar bedenk wel, dat het herstel een stuk minder gevorderd is als in Kroatie. Buiten de “herstelde brug en het stadscentrum”is er nog veel oorlogsverleden zichtbaar. Mocht je met kleine kinderen gaan, is het wel iets om ze op voor te bereiden…..Je kunt er overigens heerlijk cevapcici eten!!!!!! Denk ook aan de wisseltrucs…ze nemen het niet zo nauw met het omrekenen…..

• Evelien

Je kunt ook gewoon wat Euro's “bewaren” voor Mostar, je kunt daar namelijk gewoon met € betalen. De wisselkoers is over het algemeen: 2 KM = 1 € dus dan kan er met wisselen weinig misgaan!

• ona

je bedoelt vast Budva!

Sveti Stefan is niet meer te bezoeken sinds een rus dit heeft opgekocht!

Enne, kom je in het hoogseizoen val je wel over de toeristen en de vreselijke puinhopen. Erg schoon land is Montenegro nml niet.

Zonde, want natuur is mooi…..

Eenvoud…….je waant je zeker 30 jaar terug!

• Guy

www.diplomatie.be/nl/travel/traveldocs.asp

• senka

voor ona: als mn er uit zit als nl 30 jaar geleden, ziet het er dus uit als hroatie (uitgezondert de 2 km kustlein).

voor ineke: de brug vanmostar is gebombardeert door een hroatie.

hroaten zijn niet alleen slachtoffers!

• Guy

Senka,ik begrijp je reaktie niet goed.Uit de reaktie van Ona blijkt niet dat ze een vergelijking met Kroatië maakt en Ineken heeft het volgens mij ook niet over wie schuldig is aan het vernielen van de brug maar dat de brug door kroaten vernield was,is lang geen nieuws meer.Dat Kroaten niet alleen slachtoffers zijn kan ik in haar bewering ook niet terugvinden of ik moet moet het in mijn vlugheid van lezen over het hoofd gezien hebben.

• Dick

Ona,

Slordig, typfout (Budva) van mijn kant.

Wist niet dat Sveti Stefan is ‘opgekocht’.

Dick

• ineke

Senka, zoals Guy terecht opmerkt, spreek ik niet over wie schuldig is aan de bombardementen!!!!!!!! Ik waarschuw alleen de ouders van kleine kinderen, en alle anderen die zich aangesproken voelen!!!!! Het is nu eenmaal zo, dat in Kroatie de kust er over het algemeen weer prachtig uitziet, maar in Mostar is alleen het centrum opgeknapt. En IKZELF vond dat erg confronterend!!!!!!!!

• Jo

Wij komen regelmatig in het binnenland van Kroatië, meer bepaald de omgeving van Okucani, Nova Gradiska, etc… Zien hoe het er daar nog bij ligt is eveneens heel confronterend!