De weg kwijt en dan?

• Robert

Ik heb een Tom Tom 910 Go en deze is goed te gebruiken in Oost-Europa maar (waarschijnlijk) niet in Kroatië. Hij accepteert namelijk geen namen zoals Split en Dubrovnik.

Misschien mis ik een up-date of iets dergelijks.

Is er iemand die bekend is met navigatieapparatuur die wel de weg weet in Kroatië en dan met name tot aan Dubrovnik.

Natuurlijk hebben we wel de bekende kaarten van Kroatië maar nu ik toch een Tom Tom heb is het ook de bedoeling dat ik hem gebruik of niet?

Robert

• gerrit

Ik gebruik I-GO heeft mijn zoon ooit van internet geplukt en werkt goed in Kroatie

• Robert

Hoe kom ik daar aan?

• gerrit

misschien ff op onderstaande site kijken kijken ik weet het verder ook niet mijn zoon heeft het voor me geregeld en die zie ik niet zo vaak want hij woont ver weg.

http://www.i-go.com/en/

• gerrit

Misschien heb je hier meer aan

Gr Gerrit

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1136301

• rebass

Een goede recente landkaart zal ook wel zijn nut hebben zeker.

• gerrit

Gaat ook heel goed rebas

• Steve

Hallo Robert,

Wij zijn afgelopen zomer met de auto door Dalmatie gereden (Plitvitce meren,Sibenik,Split,Dubrovnik,Mlini,Cavtat en het eiland Brac) met behulp van de Garmin 250 Wide.Is ons uitstekend bevallen!Hij geeft welliswaar vaak alleen de hoofdwegen aan maar soms ook wel gewoon zijstraten.

Mocht hij uitvallen of iets dergelijks hadden we een goede Michelin Europa Wegenatlas tussen de voorstoelen liggen.

Groet,

Steve

• Robert

Ik ben op zoek naar mogelijkheden om navigatieapparatuur te gebruiken in en rondom Dubrovnik / Dalmatië. Niet naar landkaarten want die heb ik al genoeg.

Dus daar doe ik een oproep naar.

Maar misschien moet ik hiervoor op een computersite zijn.

Robert

• Norbert

Robert,

Wil niet vervelend zijn, maar als je in Kroatië op de kustweg kwijt raakt dan kun je maar beter je rijbewijs gaan inleveren.

De weg loopt van Noord naar Zuid, dus als je in Umag begint kom je vanzelf alle steden tegen.

Ga je bij Sibenik naar beneden dan kom je vanzelf Trogir, Split, Omis, Makarska en Dubrovnik tegen.

Op de eilanden is het nog makkelijker, meestal 1 hoofdweg met allerlei kleine weggetjes die naar de dorpjes leiden.

In de dorpjes zelf kun je toch bijna niet rijden, dus navigatie apparatuur is dan geheel zinloos.

Moet je in Split naar de veerpont dan volg je gewoon de borden, ze hangen er nog steeds, werken prima, je komt er vanzelf.

Hooguit in Zagreb zou je iets hebben aan navigatie, maar daar staat het verkeer zo verschrikkelijk vast dat je maar beter de auto kunt parkeren en met de tram verder gaat.

Kortom, navigatie voor in de auto ?

Absoluut onnodig, onzinnig en overdreven voor dit land. Lekker thuis laten, gewoon onthouden dat Rijeka in het Noorden ligt, Zadar en Split in het midden en Dubrovnik in het zuiden………….en alles wijst zich vanzelf.

Ik gebruik alleen een stratengids voor Rijeka en Zagreb, voor de rest rij ik hier zonder kaart, nog nimmer verdwaald.