De weg kwijt en dan?

• geert

ik heb de garmin 350 (259 euro in nl).

in kroatie (en ook in andere landen) kun je de adriaroute software krijgen (769 kuna) met slovenie, kroatie, bosnie-herzegovina.

de garmin kan zonder die software niet zoeken naar bepaalde straten maar laat ze vreemd genoeg wel zien als je er op rijdt.

• Robert

Norbert,

Ik ben blij dat je niet vervelend wilt zijn en gelukkig respecteer ik iedereen zijn mening.

Het gaat mij niet om de hoofdwegen maar dat snap je misschien intussen wel al. Navigatieapparatuur heb ik ook niet nodig op de Duitse autowegen als je begrijpt wat ik bedoel.

Navigatieapparatuur is er dikwijls om de moeilijke plaatsjes (de kleine dus) makkelijk te vinden zonder op de kaart te moeten kijken. Toch zeker als je alleen rijdt. Akkoord tot zover?

De gevaarlijkste mensen op de weg zijn dikwijls DIE mensen die heel goed de weg weten en daarom zo roekeloos rijden. Ik ken Oost-Europa redelijk omdat ik er al zo'n 25 jaar op vakantie ga.

Dat er overal borden hangen of staan dat klopt wel maar je ziet ze niet altijd (op tijd) dus vandaar zo'n Tom Tom of iets dergelijks.

Maar kortom…ik geloof niet dat je me kunt helpen met mijn “probleempje”.

Evenwel bedankt Norbert.

• Bo

Hoi Robert,

Ikzelf gebruik een PDA met windows mobile erop (MIO A701).

Hierop draait het navigatieprogramma MIOMAP versie 3.2.

Dit staat op een SD-kaartje van 1GB.(West en Oost Europa)

Ikzelf heb de kaarten erop van 2006 en het werkte vanaf mijn woonplaats tot

in Kroatie zelf perfect (grensoverschrijdend zonder van kaarten te wisselen), op een enkele uitzondering na (wegen die begin 2007 pas gereed waren etc.).

Op dit ogenblik zijn er op marktplaats al kaarten beschikbaar van 2007.

MIOMAP is eigenlijk hetzelfde programma als het bekende I-GO.

Houdt er echter wel rekening mee dat landen als Kroatie en Slovenie nog niet

zo gedetailleerd worden weergegeven als b.v. Benelux, Duitsland etc.

In Nederland vind ik het programma zelfs beter als TOMTOM.

groetjes,

Bo

• Guy

Hierbij wil ik ook opmerken dat er een uitstekende wegbewijzering is en dat het wegennet inderdaad stukken minder dicht is dan hier.Ook ik ben nog nooit verdwaald.

• Maria

Ja, wij gebruiken ook een PDF met I-GO erop.

I-GO werkt in Kroatie prima, kent echt heel veel wegen.

Wij hebben er een 2gb kaartje inzitten en hebben hier zowel I-GO als TOM-TOM op kunnen zetten. We kunnen dus kiezen.

Maar voor Kroatie werkt I-GO toch stukken beter.