Met mobilhome, eind maart '08

• Joris

Wij gaan eind maart/begin april met de mobilhome incl. 7 kameraden en vriendinnen naar Kroatië om er van de natuur te genieten. Zijn alle veerboten te doen met een mobilhome als we een eilandje willen aandoen? Ik heb begrepen dat wildcamperen streng bestraft wordt, valt hieronder ook als je met een mobilhome op een parking staat en er de nacht doorbrengt? We laten nooit vuil achter, alsof we er nooit geweest zijn… . Maar omdat er in die periode slechts weinig campings geopend zijn (ik heb in mijn campinggids gelezen dat de meesten rond Pasen openen maar uit ervaringen van vorigje jaren in andere landen kan dat soms wel 'ns tegenzitten) kan het zijn dat we soms genoodzaakt zijn om elders de nacht door te brengen… .

Wie heeft nuttige tips?

Groetjes!

Visit www.worldtravellers.tk

• Ingrid

Wij zijn nu een paar keer met de camper naar Kroatie geweest. We hebben geen ervaring met veerboten. Verder mag je niet op een parkeerplaats overnachten, tenzij het langs de snelweg is, maar dan nog mag je niet echt ‘'kamperen’'. Dat wil dus zeggen dat je er alleen mag overnachten, en niet je luifeltje uit, stoeltjes eruit. Kijk, als de plek naast je vrij is, kun je best je stoeltjes buiten zetten hoor, das echt geen probleem, maar je moet er geen camping van gaan maken. Er zijn genoeg campings te vinden in Kroatie, ook die het hele jaar open zijn. Gewoon even goed zoeken.

Veel plezier!