Korcula

• Robin Souwer

Hallo,

Wij gaan deze zomer voor de 2e keer naar Kroatie. Vorig jaar zaten we op het prachtige eiland Brac. Nu gaan we naar Korcula. Heeft er iemand tips voor de dingen die we echt moeten gaan zien of doen?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Robin

• Norbert

Gewoon een kaart van het eiland kopen en dan rustig alles af gaan. Nabij Vela Luka is een mooi natuurgebied, waar je met de auto (officieel) niet in mag, maar wat zeker de moeite waard is. Er zijn een paar mooie baaien daar te vinden.

Ook aan de westkant van het eiland zijn diverse kleine baaien te vinden, moet je wel even voor door de rimboe, maar het resultaat is er dan ook naar.

Uiteraard heb je dan nog Korcula stad zelf en de andere dorpjes doe je gewoon op je gemak.

Als ik ergens kom waar ik nog niet ben geweest dan stap ik in de auto en begin gewoon te rijden, kijk op de kaart een beetje welke richting ik uit wil en zodra ik het idee heb ver genoeg buiten de bebouwde wereld te zitten neem ik de zandpaadjes links en rechts. Soms is het vergeefse moeite en loopt het dood, maar vaak genoeg kom je op plekjes waar je nimmer een toerist zult treffen, die blijven alleen op de hoofdwegen.

Als je een boot hebt is het nog makkelijker, dan kun je werkelijk overal komen.

• Marko

Inderdaad, gewoon auto pakken en gaan rijden. Zeker voor eiland, war de afstanden te overzien zijn, de beste optie.