Hallo,
Zijn er in de omgeving van kamping Zaton, eilandjes goed bereikbaar met een rubberboot? Zoja welke zijn een aanrader?
groeten
Een blik op de nautische kaart van Zadar en omgeving laat geen eilandjes zien in de buurt van Zaton. Ik neem tenminste aan dat je met een rubberboot geen 10 kilometer wilt varen naar Vir of Ugljan. Beide zijn grotere eilanden.
Ik zeil zelden in de buurt van Zadar, dus ken ik daar ook geen leuke baaien in de buurt. Iemand?
omgeving zadar zijn veel leuke kleine eilandjes te bezoeken met boot, rubber boot weet ik niet wij varen altijd met een motorbootje van onze vrienden. en komen dan lang leuke eilandjes, er ligt ook een leuk eilandje onbewoond met een cafetje en een ezel waar je lekker wat kan drinken wij zitten overigens in filip i jakop in de buurt van biograd dus dat is ietsje meer naar beneden maar wel in de buurt. zeker een aanrader om te doen
Hallo,
Bedankt voor de informatie. Dan zal ik nog verder speurwerk moeten verrichten, om in die omgeving een geschikte kamping te vinden. Omdat wij drie kinderen hebben is het wel van belang dat er zeker een zwembad aanwezig is, en genoeg vermaak voor hen. Kamping zaton in zadar spreekt me wel aan, maar ja wat kunnen we er gaan doen, als we onze zodiacboot niet kunnen gebruiken, om andere eilandjes in de omgeving te verkennen.
Hallo,
Als je vanuit Zaton kunnen je naar Nin varen en naar Zadar dat is niet zo ver zijn allemaal kleine eilandjes.
Kan ook met rubberboot moet wel 25 pk op zitten. Je moet alleen met goed weer gaan varen dat geld ook voor andere boot. Wij hebben zelf een speetboot die tussen 50-70 kilo per uur gaat maar wij gaan ook alleen als het goed weer is.
Wij hebben elke dag gevaren en elke dag iets anders gezien. Er zijn zo veel mensen die bij Zaton een rubberbootje hebben met 25 of meer pk kan je echt wat zien.
Groetjes Brigitte
Brigitte,
Als ik het goed versta, gaan jullie op kamping Zaton? Dus is er van daaruit, wel de mogelijkheid naar allerlei eilandjes te varen? Moet wel zeggen onze rubberboot is maar 15 pk, maar wij hebben al drie jaar in istrie op kamping valalta verbleven, ( met onze rubberboot) , en van daaruit hebben we met onze boot, regelmatig ( zoals je zelf zegt alleen als het echt goed weer is, en geen golven zijn) naar het eiland vrsar, fazana, tot zelfs eens tot in porec, en dan nog allerlei onbewooonde eilandjes, en dat ging toch goed. Natuurlijk moet je je er met verstand met varen, en weten wanneer, maar dat ging toch prima. Heb je nog enkele tips die bereikbaar zijn met de boot, die zeker de moeite waard zijn?
Alvast bedankt.
Anja
Hallo Anja,
Ja wij gaan vanuit Zaton varen bij hebben wel een speetboot van 30 jaar oud met 50 pk en dat gaat goed. Tegen over Zaton is een heel grooteiland.
Als je naar Zadar vaart en dan oversteekt komen je heel veel eilandjes tegen bewoond om bewoont dit is goed te doen. Als je de andere kant op vaart naar Nin is groote brug waar je onder moet gaan is ook heel mooie stukje om te varen.
Wij hebben dit jaar 3 weken op Zaton gestaan en hebben elke dag gevaren en geen dag verveld zoveel hebben wij gezien.
Ik moet eerlijk bekenen dat Istrie leuker is om te varen omdat je wat grootter plaatsjes heb om aan te meren en daar kan je weer leuken dingen doen.
Maar ik vind de eilanden rond Zadar en Zaton groener en er is meer te zien onderwater.
Groetjes Brigitte
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?