Cavtat

• L

Beste Robert,

ik ben er paar keer geweest, kom zelf uit die streek, enorme kenner van Molunat ben ik echter niet mar toch…

Molunat bevindt zich op circa 25 km O van Cavtat, circa 20 km O van Dubrovnik airport.

Vanaf Cavtat rijd je richting Cilipi en na ca. 7km ( vanaf Dubrovnik airport 2 km ) neem je afslag Popovici. Nadat je Popovici, Radovcici, Poljice en Mikulici gepaseerd heb kom je na een kleine afdaling in een mooie baai = Molunat. Molunat is een leuke kleine plaats. Er zijn geen hotels, wel een camping, paar cafe's en 1 ( ??? ) restaurant, grens met Montenegro is dicht bij.

Groetjes,

L

• L

Zojuist gekeken naar o.a. www.camp-monika.hr en zag dat et toch meerdere restaurants zijn ???, hetzelfde geldt voor campings ???, dat was mij echt niet bekend. Misschien kan je via google wat meer info verzamelen.

Succes,

L

• maarten

Hallo allemaal.

Dit mis ik nog in al jullie reacties.

Je kunt vanuit cavtat ook met watertaxi's naar Dubrovnik, ze varen vanuit de haven op div. tijden. Dit is ideaal daar je je auto toch al vrij moeilijk kunt parkeren rondom het oude Dubrovnik en deze watertaxi's zijn relatief goedkoper dan het parkeergeld.

Verders moet je er rekening mee houden dat men in Cavtat bijna bij alle restaurants een extra bedrag per couvert rekent of een percentage op het totaal te betalen bedrag.

Deze regel staat meestal met kleine lettertjes vermeld ergens op de menukaart.

Succes.

• rita

Hallo,

ik ga al jaren naar cavtat en kan je bevestigen dat het een pareltje is.

als je goed en niet duur wil eten, ga dan naar restaurant cavtat, vraag naar zorica en het komt in orde.

ook rotokin is in orde, deze is gelegen op het ronde punt rond cavtat.

cavtat is gezellig en tof, zo simpel is het.

je kan van cavtat ook met de bus naar dubrovnik, vermijd dubrovnik met de wagen en ga met de bu (10 kuna) of de boot (80 kuna).

geniet ervan en in september is alles nog open hoor, het is er gewoon gezellig.

groetjes en je mag me altijd mailen hoor.

ben net van zaterdag terug

• robertmattie

Waarschijnlijk heb je veel bekeken in en rondom Cavtat en Dubrovnik of was het daarvoor te warm?

Kun je me wat informatie geven van deze plaatsen (of daarom heen) en wat ik zeker niet mag missen?

Robert

• rita

Ik ken de streek inderdaad heel goed, ga er al van 1984 (met uitzondering 1991-1995).

Cavtat moet je helemaal zien, het is niet zo groot, op 1 dag heb je alles gezien, je moet wel naar boven naar het mausoleum voor het prachtige uitzicht.

Dubrovnik, daar moet je zeker de muren doen (duurt ongevuur 2 uur), maar als het te warm wordt, kan je met de boot naar lokrum, een zalig eiland recht tegenover dubrovnik, het brengt koelte en verlichting. Je kan de boot in de oude haven van dubrovnik nemen, kost 40 kuna heen en terug en de reis duurt ongeveer 15 minuten.

je kan ook elafiti-eilanden doen, duurt wel langer, de neretva-valei, je kan naar montenegro, maar hou rekening dat je gecontroleerd wordt als je kroatie terug binnenrijdt, en ik heb gehoord dat dat grondig gebeurt.

mail me anders maar op mijn privémail, dan kan ik wat meer uitleggen

• Callens Annie

Ik ga ook al jaren naar de regio Dubrovnik

Als je optimaal wil genieten van de regio raad ik je het vissersdorpje Mlini aan

Dit ligt tussen Dubrovnik en Cavtat

Vanuit Mlini kun je per taxiboot of per bus gemakkelijk naar zowel Cavtat als Dubrovnik

Mlini is een wondermooi klein vissersdorp met prachtige subtropische plantengroei en een klein pittoresk vissershaventje

Het is en stuk rustiger en goedkoper dan Cavtat

Een uitstekend verblijfadres is : Trgoviste 4, Mlini

Deze villa is eigendom van een vlaming en de zoon is daar het hele seizoen, en kent de streek als zijn broekzak, zodat hij u wegwijs kan maken in de regio en kan helpen indien nodig

• Callens Annie

Sorry, dit moet ik nog vermelden

U vindt deze villa in Mlini op : www.atraveo.nl 'objekt nr 404943 en 404949)

• rita

Dag Annie,

wonen die mensen al lang in mlini?

Mijn man is van plat en wij gaan daar elke zomer een maand naartoe maar ik wist niet dat er belgen wonen in mlini.

heb je soms hun volledig adres en eventueel mailadres?

BEDANKT

• Norbert HR

Misschien niet opgevallen, maar…………….dit was een topic uit 2007 !!!!

De laatste reactie was uit augustus 2008 !

Mag aannemen dat men er nu inmiddels wel is geweest.