Russen en Polen

• Norbert

Die Polen, Russen en Tsjechen komen toevallig wel met een goedgevulde portomonnee en doen er niet moeilijk over het geld ruim rond te strooien.

In Istria zijn ze in het begin met de nek aangekeken en daarom zie je ze hier bijna niet. Het gros van hen zit in Dalmatia.

Hier in Istria, waar vandaag het zonnetje lekker schijnt bij een temperatuurtje van 15 graden, heb je voornamelijk Nederlanders, Duitsers en Oostenrijkers en in Augustus komen de Italianen.

• Marko

Ik zou maar snel gaan, nu het nog kan, want nog even en dan komen de chinezen …………………….!!

• JaPa:o)

Norbert,

Ik zou me over deze groep minder zorgen maken.

Waar we wel voor moeten oppassen zijn de Roemenen.

Ik ben voor 5 weken terug voor € 1244,00 door figuren uit deze groep opgelicht.

Ze hebben ergens mijn gegevens geskimd en hebben bij een bank in Boekarest het geld opgenomen. Het is erg schrikken als er via de afschriften in het buitenland geld is opgenomen, zonder daar te zijn geweest. Uiteindelijk is de bank hiervoor wel verzekerd en heb ik het geld weer terug gekregen.

Ook in Kroatie kunnen deze Roemeense bendes toeslaan, dus let op als je tijdens je vakantie, via een betaalautomaat in Kroatie of Slovenie geld op neemt.

JaPa.

• Robert

Sterker nog, er zijn de afgelopen tijd in Kroatie verschillende gevallen geweest bij meerdere banken waarbij op deze manier geld afhandig is gemaakt.

De daders zijn nog niet gevonden, maar ik lees nu waar de Kroatische politie moet zoeken :)

• dus....

my god……. wat een kortzichtige reacties zeg. Het is voor veel mensen een hele normale vraag over een vakantie bestemming wat niet direct discriminerend hoeft te zijn.

En er hoeft ook niet direct wat mis te zijn met Russen en Polen als men liever geen invasie van die nationaliteit in hun vakantiebestemming wil hebben.

Er zijn ook veel mensen die gebieden waar het overloopt van de engelsen mijden, en veel mensen zullen Lloret mijden vanwege de nederlanders. Is dat dan gelijk discriminerend?

Lighten up!

• Kees

Ik heb geen enkel probleem met mooie Russinnetjes of Poolse in Dalmatie….

• Marko

F. Jansen vraagt hoe het zit met de invasie van Polen en Russen in Kroatië. Een oh zo normale vraag, Eigenlijk, blijkt later, wil hij weten of hij Salou-toestanden kan verwachten aan de Kroatische kust. Uit de hoeveelheid Polen en Russen aan de Kroatische kust leidt F.Jansen blijkbaar het Salou-gehalte af. De door jou aangehaalde kortzichtigheid wordt dan wel heel erg betrekkelijk. En discriminatie…….. die is helemaal niet aan de orde geweest. Als F. Jansen zich daar al schuldig aan gemaakt zou hebben dan in een heel infantiele, onbeduidende vorm.

De aanmoediging “lighten up” wil ik best ter harte nemen, maar dat zou jij ook eens moeten doen!

• rebass

Als je denkt last te hebben van Russen of Polen in je vakantiebestemming,heb je dat gevoel dan ook in eigen land?

• ywtje

Mijn ervaring is dat Istrie vooral vol zit met duitsers, dan Italianen en verder ook steeds meer nederlanders. Liefst kwam ik alleen maar Kroaten tegen, als ik duits wil horen hoef ik niet zo ver te rijden en om nederlanders tegen te komen daar ga ik zeker niet voor op vakantie, daarom gaan wij verder het land in, in het zuiden kom je alle nationaliteiten tegen en dat is boeiend, daar mogen van mij ook best Polen en Russen bij hoor, leuk zelfs, ik hoop alleen dat het Kroatisch blijft overheersen.

Volgend jaar gaan we weer van dat prachtige land genieten, want daar draait het toch om wie er verder ook rondlopen.

Ywtje