KRKA - Sibenik

• lies

Ik ben nog op zoek naar info over het nationaal park Krka.

De website ervan heb ik reeds bezocht,maar wat is nu eigenlijk de beste manier

om dit park te bezoeken. Er is in ons gezelschap iemand die lange wandelingen niet echt aankan.

In een boekje las ik iets over een boot die in Skradin zou vertrekken?

Wij gaan in het najaar 2008 naar Sibenik.

Wat valt er in deze omgeving zoal te beleven?

Ook info over de Karnati-eilanden is meer dan welkom.

• maarten

De Krka watervallen zijn niet geschikt voor mensen welke slecht ter been zijn.

Je moet nogal wat traplopen en deze zijn niet alle even gelijk zoals je gewend bent in nederland.

De loopbruggen en paden zijn goed te doen en de afstand door het park valt ook wel mee.

Verders is het een bijzonder mooi park.

Wat je wel zou kunnen doen is naar het midden van het park gaan alwaar je een stukje naar beneden kunt gaan en zo de watervallen bekijken en vervolgens een boottocht maken naar het klooster en een oude watermolen dit is niet zo inspannend.

Maar als je vanaf Skadrin gaat met de boot kom je onderaan de watervallen uit en moet je te voet verder omhoog naar de watervallen om zo ook bij de boot te komen richting klooster.

Verders zou je een uitstapje kunnen maken naar Trogier, of Omis en hier een boottochtje maken over de rivier. Split is ook mooi vooral het oude gedeelte nabij de haven.

De kornati eilanden zijn ‘mooi’ maar zeeer zeker niet groen, het is een prachtige eilandengroep maar dor en kaal.

Ik zou zeggen als je slecht ter been bent pak dan wat meer de auto en maak zo mooie dagtochten.

Met een goede kaart kun je mooie tochten uitstippelen.

Veel plezier in kroatie.

• Guy

Lies,kijk even in je mailbox.

• richard

de bootocht van skradin naar de ingang is inbegrepen bij je entree ticket.

de boot naar dat klooster en de watermolens is zeker NIET interessant en je moet er ook nog extra voor betalen (veel!).

wel is deze boot met de auto bereikbaar en met een invalidekaart ook nog eens parkeerbaar.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=717&i=38080&t=38080

• Tatjana

Hallo,

Over NP Krka en NP Kornati kan je op mijn web lezen. www.hollycro.nl

Daar kan je vinden veel handige links .Ik ga zelf al 20 jaar in Pirovac op vakantie en nog steeds heb ik niet genoeg van.

Dichtbij PIROVAC liggen twee nationale parken:

- KORNATI eilanden op slechts 20 km

-prachtige watervallen van rivier KRKA op slechts 30 km.

Ik wens jou veel plezier in Kroatië.

Groetjes,

Tatjana