Reis naar Split!!

• minites

Goedenavond, ik zou graag willen weten wat ongeveer de totaalkosten zijn van de tolwegen t/m Split, waar we op moeten letten als we een prive- woning gaan hureen wat de beste route is om te rijden aangezien we voor het eerst met de auto gaan!!! Alvast vriendelijk bedankt!!

Grtjs, Samantha

• KiCo

Hallo Samantha,

Je hebt verschillende routes ri Split. Wijzelf rijden steeds via Keulen-Stuttgard-Munchen-Salzburg-Villach-Ljublijana … dan via een binnen weg langs Novo Mesto en Metlika naar Karlovac … hier de A1 op ri Split. Afhankelijk waar je moet zijn neem je afslag Prgomet (Kastela-Trogir) of Dugopolje (Split)

De tarief van Karlovac tot Prgomet is 120 kuna.

Wij hebben de voorkeur om langs Novo Mesto te rijden omdat de grensovergang erg rustig is en je ook zonder aanschuiven op de A1 kan. De weg tot daar is tevens een groot stuk korter dan te rijden over Zagreb. Enige nadeel .. dit is geen snelweg en de weg gaat een stuk over de bergen.

Als je deze route neemt moet je ervoor zorgen om niet op zaterdag door Oostenrijk te rijden ofwel moet je zorgen dat je 's nachts door Oostenrijk rijdt. Anders kan je een heel tijdje moeten aanschuiven voor de Taurntunnel. Wij zorgen ervoor dat we omstreeks 1.00 -2.00 door Oostenrijk rijden.

Als jullie een accommodatie in de regio zoeken kan je een kijkje nemen op www.croatia-hrvatska.com

Je kan terecht in de Kastela. Dit ligt tussen Trogir en Split. Je kan terecht op het eiland voor Trogir (Ciovo) of het stuk tussen Trogir en Sibenik.

Heb je graag meer info over de omgeving kan je me steeds een mailtje sturen.

Groeten

KiCo

www.thalatos.com

• Tatjana

Hallo Samantha,

Ik rijd altijd via A3 richting Passau,dan Oostenrijk A8(E56), bij Sattledt ga ik naar A9(E57) richting Graz.Op die weg heb je 2 tools voor tunels (Spital am/p en St.Michael).In Slovenië rijd ik via Maribor en verder (tol) richting Zagreb (Kroatië).

Vanaf Zagreb via A1 (tol) richting Split.Totaal +- €20,00 ben ik kwijt voor tolwegen + vingette voor Oostenrijk.Overaal tolwegen kan je met creditcard betallen.

Voor meer informatie over gebied tussen Zadar en Sibenik in Kroatië kan je op mijn site vinden.

www.hollycro.nl

Groetjes,

Tanja

• minites

Hartelijk dank, voor jullie berichten, hier heb ik wat aan!!! Ik heb er al zin in!!!

Groetjes, Samantha