Post voor Kroatie

• JaPa:o)

Hetty,

Ze hebben nog steeds niets ontvangen.

Als er volgende week zaterdag nog niets is ontvangen, gaat er een brief naar de Kroatische Ambassade in Nederland en naar het ministerie van BUZA over deze corruptiezaak, want daar riekt het wel naar.

Misschien moeten méér mensen gaan klagen bij bovenstaande instanties.

Fijne jaarwisseling toegewenst door:

JaPa.

• geert

dit is niet echt een corruptie zaak.

meer een gewone criminele aangelegenheid.

maar dat is toch niet nieuw voor kroatie?

ik laat mijn post altijd bezorgen bij een vriend in slovenie, net over de grens, die het dan voor me meeneemt of ik haal het daar op.

deze omweg nadat ik een pakketje uit engeland had laten bezorgen in zagreb via dhl moest ik meer betalen aan btw en invoerrechten dan de waarde van het pakket.

toch afgelopen kerst weer een pakketje ontvangen op mijn huisadres waar minder in zat dan de verzender er in had gedaan.

maw kroatie moet nog een boel verbeteren willen ze in aanmerking komen voor eu toetreding.

• Kraljica

Ik heb gister een fotoboek van Kruidvat op de post gedaan naar Zagreb ter waarde van 55 euro

Ik ben benieuwd of en wanneer het aankomt!

Keep you posted!

(l)

Kraljica,

Ik hoop dat je dan meer geluk hebt dan ik tot nu toe.

Als a.s. zaterdag door onze vrienden in Kroatie na 4 weken nog niets is ontvangen, gaat er maandag 7 januari direct een aangetekende brief naar de Kroatische ambassadeur in Nederland, en de minister van BUZA. Ik heb het concept al klaar, maar moeten misschien nog wat worden aangepast als er zich deze week nog andere ontwikkelingen voordoen.

Ik hou jullie op de hoogte!

JaPa.

• geert

japa,

ik denk dat het een diplomatieke rel wordt en er koppen zullen vallen.

bel je moscowic alvast?

sterkte!

Geert,

“Diplomatieke rel” of niet. Het is toch van de zotte dat er geen “normaal” postverkeer kan plaats vinden tussen beide landen zonder dat er wordt gestolen.

Ik denk dat vele Kroatische beambten een heel fijn Kerstfeest hebben gehad dit jaar door de diefstal uit de pakketjes en brieven.

Als ik de brief a.s. maandag verstuur, zal ik deze ook per e-mail naar dagblad “De Gelderlander” sturen, misschien plaatsen zij dan wel de brief in hun krant. Maar ik hoop nog steeds dat dit niet nodig zal zijn, en dat de envelop met inhoud deze week “ongeschonden” op de plaats van bestemming zal worden bezorgd.

Als er meer mensen het slachtoffer zijn van deze praktijken, dan kunnen zij (als ze dat willen) na maandag 7 januari 2008 bij mij per e-mail de brief opvragen die ik dan heb verstuurd, om deze (natuurlijk naar uw situatie aangepast) ook naar de desbetreffende instanties te sturen, misschien dat er dan echt een “diplomatieke rel” uitbreekt als meerdere mensen hierover klagen.

JaPa.

• Guy

Inderdaad,Richard,iemand die een beetje bekend is met de gang van zaken in zuiderse landen zal geen moord en brand schreeuwen als een poststuk niet aankomt of wel aankomt maar dan leeg.Dat laatste overkwam een kind uit Podgradina dat een pakket uit België toegestuurd kreeg van de familie waar het tijdens de oorlogsjaren een paar keer op vakantie was geweest.Ik was toen in Podgradina en wist toevallig ook wat er in had moeten zitten.Diverse keren heb ik ook voor een verjaardag een briefje van 100 kuna,in zilverfolie,in de wenskaart gestopt en tot vorig jaar is dat steeds goed gegaan.Men was in ieder geval toch zo vriendelijk ??? geweest om de kaart door te sturen zij het met geopende briefomslag en zonder de 100 kuna.

Ik vond het sneu voor dat kind en stuurde een brief,in keurig kroatisch vertaald, naar de ambassade.Het antwoord liet op zich wachten en dan heb ik maar gebeld.

De enige reaktie was:100 kuna is daar toch een hoop geld.

Het gaat ook wel eens goed: de 6 dvd's van mijn film- ,foto- en videoopnamen van al die jaren,die ik ieder afzonderlijk had opgestuurd,zijn wel netjes aangekomen.

Verder stuurde ik vorig jaar een pakje naar mijn vrienden op Cres met daarin een doosje asetylcisteine(slijmoplosser) en een potje met glucosamine capsules.

Mijn vrienden kregen een berichtje van de douane dat er een pakje was aangekomen maar dat het teruggestuurd zou worden omdat poeders niet waren toegestaan.Het pakje kreeg ik dan ook netjes teruggestuurd.Maar als er geld of iets bruikbaars had ingezeten was dat misschien……..???

• geert

japa,

kroatie is een bananen-republiek.

dat moet bij iedereen tegenwoordig toch bekend zijn.

advies is dan ook: pakketten naar kroatie op eigen risico.

enne… enveloppen met inhoud sturen is heel dom (zelfs in nederland)!

Geert,

Bekend of niet bekend, bananen-republiek of niet.

Dan moet er maar eens wat gebeuren om hier een einde aan te maken.

Vandaar mijn aktie. En zoals Guy schrijf dat je geen moord en brand moet schreeuwen als een poststuk niet aankomt is natuurlijk helemaal van de zotte.

Juist daarom moet je een aktie starten om dat te stoppen!

JaPa.

• geert

japa, mijn zegen heb je en ik hoop dat het wat uithaalt.

stuur eens wat ingezonden brieven naar kroatie (kranten, kroatische forums etc)

denk dat dat meer uithaalt.