Inderdaad,Richard,iemand die een beetje bekend is met de gang van zaken in zuiderse landen zal geen moord en brand schreeuwen als een poststuk niet aankomt of wel aankomt maar dan leeg.Dat laatste overkwam een kind uit Podgradina dat een pakket uit België toegestuurd kreeg van de familie waar het tijdens de oorlogsjaren een paar keer op vakantie was geweest.Ik was toen in Podgradina en wist toevallig ook wat er in had moeten zitten.Diverse keren heb ik ook voor een verjaardag een briefje van 100 kuna,in zilverfolie,in de wenskaart gestopt en tot vorig jaar is dat steeds goed gegaan.Men was in ieder geval toch zo vriendelijk ??? geweest om de kaart door te sturen zij het met geopende briefomslag en zonder de 100 kuna.
Ik vond het sneu voor dat kind en stuurde een brief,in keurig kroatisch vertaald, naar de ambassade.Het antwoord liet op zich wachten en dan heb ik maar gebeld.
De enige reaktie was:100 kuna is daar toch een hoop geld.
Het gaat ook wel eens goed: de 6 dvd's van mijn film- ,foto- en videoopnamen van al die jaren,die ik ieder afzonderlijk had opgestuurd,zijn wel netjes aangekomen.
Verder stuurde ik vorig jaar een pakje naar mijn vrienden op Cres met daarin een doosje asetylcisteine(slijmoplosser) en een potje met glucosamine capsules.
Mijn vrienden kregen een berichtje van de douane dat er een pakje was aangekomen maar dat het teruggestuurd zou worden omdat poeders niet waren toegestaan.Het pakje kreeg ik dan ook netjes teruggestuurd.Maar als er geld of iets bruikbaars had ingezeten was dat misschien……..???