van Dubrovnik naar Plitvice

• Jacqueline

Beste mensen,

Ik heb plannen om in mei naar Dubrovnik te gaan. Ik zou graag Plitvice bezoeken. Het lijkt me een heel eind van Dubrovnik af en ik vraag me af wat de beste manier is om er te komen. Gaan er georganiseerde dagreizen naar toen die je in Dubrovnik kunt boeken? Of kan ik beter een auto huren? Hoe lang is het rijden? Er eventueel een overnachting aan vast knopen?

Alvast bedankt voor de informatie!

Met vriendelijke groeten,

Jacqueline

• maarten

Hallo Jacqueline

Er zijn georganiseerde busreizen naar Plitvice, maar deze zijn nogal prijzig.

Ga je met eigen auto dan heb je de vrijheid om te gaan doen wat je wilt en wanneer.

De nieuwe snelweg is al een heel stuk klaar maar je zult er toch rekening mee moeten houden dat je ongeveer een uur of zes onderweg bent.

Je zou dus het beste in de buurt van Plitvice een hotelovernachting kunnen boeken. En wil je Plitvice op je gemak bekijken dan heb je hier toch zeker ruim eeen dag voor nodig.

Slaap je in de buurt van Plitvice dan kun je 's morgens in alle gemak het park gaan bekijken voordat (rond 10.00/11.00 uur ) de hordes toeristen komen met bussen. En deze gaan rond de klok van 15.00 uur weer weg.

Dan kun je op je gemak werderom het park gaan bezoeken.

Boek je een hotel op het park dan hoef je maar eenmaal een toegangs bewijs te kopen en deze blijft gedurende je verblijf geldig.

Veel plezier.

Maarten

• JaPa:o)

Jacqueline,

De afstand van Dubrovnik naar de Plitvice meren is ca. 470 kilometer. Met een auto zou je daar gemiddelde ca. 7:00 uur over doen. (enkele reis)

Dus een overnachting is zeer op z'n plaats wil je de meren zien.

Een fijne jaarwisseling en een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

http:www.eilandkrkkroatie.nl

• geert

ik zou er 2 dagen voor uittrekken.

als je een entreekaart koopt is die inderdaad voor meerdere dagen geldig.

een goede overnachting met zeer uitgebreid ontbijt vind je hier.

overigens is het in mei (afgezien van de vakantiedagen) nog niet zo heel druk.

• erwileo

Zeker aan te raden, een bezoek aan de Plitvice Meren. Wij willen er dan een camping openen. Kijk ook eens op www.croatianrooms.com voor een kamer ter plaatse want een overnachting heb je zeker nodig.

• Jacqueline

Bedankt voor jullie reacties. Het is toch wel verder dan ik dacht!

Het zal dus een auto huren (ik wil niet vanuit Nederland rijden) of een georganiseerde bustocht (is dat dan ook met een overnachting?). Ik neem aan dat ik bij een plaatselijke VVV genoeg informatie kan krijgen.

Maar ik heb nog een vraagje. Is er website die de ferries weergeeft in Kroatië? We vroegen ons af of we in de richting van Plitvice leuk met een boot konden reizen.

Met vriendelijke groeten van Jacqueline

Dat is mogelijk, maar dan in het park met elctrische bootjes over het meer.

Ferry's varen alleen in de Adriatische zee.

JaPa.

• Jacqueline

Ja, dat begrijp ik, maar ik dacht misschien is het mogelijk om met een ferry bij de dichtsbijzijnste kustplaats te komen en vanaf daar verder te reizen. Maar hoe weet ik welke ferries waar naar toe gaan? Daar zal toch wel een website van zijn?

Groeten Jacqueline

• geert

op deze site zie je onder “transport” de link naar de ferries.

Jacqueline,

Misschien kan je hier wat mee.

http://kroatie.nl/site/autohuur/boot.html

JaPa.