minister en generaal

• geert

het moet niet gekker worden:

Also on Wednesday, Virovitica Mayor Zvonko Koznjak, organizer of the hunting trip, made his first public appearance since the incident.

Koznjak apologized to Markac and to his family for the troubles that they had encountered after the Christmas hunting trip.

als burgemeester een oorlogsmisdadiger uitnodigen op een jachtpartijtje en later nog eens je excuses gaan aanbieden omdat “hij zoveel problemen heeft gehad”!

dit land is ziek.

• Evelien

Ik snap de reacties op dit bericht niet helemaal…

Dit prikbord heet toch: “Kroatië prikbord”?

Volgens mij heet het niet “Op vakantie in Kroatië prikbord”….

Dit prikbord gaat over alles wat met Kroatië te maken heeft en dus vind ik dit bericht van Rebass hier zeer gepast.

Waarschijnlijk zal het de huidige Kroatië toeristen er niet van weerhouden om weer naar Kroatië te gaan (gelukkig), maar dat betekend toch nog niet dat het goede reclame is voor het land..?

We hebben allemaal liever dat Kroatië positief in het nieuws komt ipv op deze manier…

• Marjolein

Zeker vergeten waar onze toekomstige koningin vandaan komt?

• geert

waar komt de toekomstige koningin van belgie dan vandaan?

• gerrit

Maar meestal doen de mensen het hier op het prikbord om anderen op te jutten en een langdurige discussie uit te lokken.

• Ruzica

Ik ben al een tijdje niet op het prikbord geweest,

zoals ik nu zie heb ik niets gemist alles is nog het zelfde :-(

Voor de Liefhebbers van KROATIE Gelukkig Nieuwjaar :-) ;-)

en voor de mensen die ALTIJD wel iets NEGATIEFS te melden hebben over Kroatië

blijf lekker in je eigen landje !!!!!!!

• geert

en voor die mensen die niets negatiefs kunnen horen over kroatie:

wat doe je nog in nederland?

ga in kroatie wonen als je alles daar zo geweldig vindt.

als je alles goed vindt wat een land presteert (schending van visserijwetten, politici die op de foto gaan met oorlogsmisdadigers, volkszangers die het ok vinden als zij begroet worden door hun fans met de hitlergroet, “ski-liefhebbers” die buitenlandse deelnemers bekogelen met ijsballen etc. etc.) steek je niet alleen je eigen kop in het zand maar help je ook het betreffende land geen centimeter verder in hun ontwikkeling tot een beschaafde natie.

• Marko

In de regel heb ik niets tegen kritiek op Kroatië. Wel als deze, als zo vaak, op een aanmatigende soms minzame wijze geleverd wordt, met het bekende Nederlandse vingertje, met een air van wij zullen dat apenland wel eens beschaving bijbrengen.

Uitgerekend door ons NL'ers,

- die als een van de weinige landen ter wereld verdommen een verdrag tegen het gerbuik van clusterbommen te ondertekenen;

- die in een land leven waarin kinderen tijdens nieuwjaarsnacht door kogels worden geraakt;

- die scholen moeten bemannen met bewakend personeel om te voorkomen dat nog meer leerlingen elkaar met wapens de dood in jagen;

- die een mediageile politicus verkozen hebben tot politicus van het jaar, die het recht op belediging gelijk stelt aan het recht op vrije meningsuiting, echter het staatshoofd het recht op vrije meningsuiting wil ontnemen, blijkbaar omdat dat alleen voor hem weggelegd zou moeten zijn;

- die een MP hebben die zonder gene met Poetin en Mugabe (daar is die Kroatische oorlogsmisdadiger een lieverdje bij) op de foto gaat.

- etc.

Nogmaals: dit betekent zondermeer niet dat misstanden niet aan de kaak moeten worden gesteld. Maar het perspectief wordt in ieder geval anders nu blijkt dat ook wij maar een stelletje loosers zijn.

• sandra

Het is nogal onbeschoft om een hele land en volk over 1 kam te scheren…

En daar is dit forum ook niet voor bedoeld lijkt mij..

• Mali Pero

Ha ha ha, volgens mij zijn de Belgen in Congo ook flink losgegaan met de koning voorop. Toch kom ik graag in Belgie.

Spanje, Portugal, Griekenland zijn jarenlang geteisterd door regimes waarbij ook duizenden mensen zijn vermoord. Toch zie ik daar drommen met Belgen op vakantie.

Zinloze thread is dit en houd nou eens op met die zogenaamde rechtschapenheid.