Wat vind u van onze tripplanning?

• Joris

Hallo iedereen,

We gaan eind maart (v.a.22/03) een trip door Kroatië maken met 7 kameraden en vriendinnen, in een mobilhome. We doen dat elk jaar naar een ander Europees land.

We zoeken hierbij vooral natuur op, het schema is altijd strak daar we zoveel mogelijk willen zien. Rijden is ook geen probleem want we zijn met 7 chauffeurs. 's Avonds na het eten nog een paar uurtjes rustig rijden hoort (door het strakke schema) er ook gewoon bij en vinden we best leuk.

Beoordelen jullie ons eerste opgestelde programma in deze optiek? Misschien kunnen we er nog een dag aan vastplakken. Dat wordt dan een dag extra Dubrovnik.

Wat zou je veranderen of inruilen voor iets anders?

Gezien het weer kunnen we toch niet op het strand liggen of ergens zwemmen waardoor we ook weinig tijd zullen besteden op stranden, niet snorkelen of duiken…

Dag 1: Rijden.

Dag 2: Plitvice Lakes National Park.

Dag 3: Paklenica National Park.

Dag 4: Krka National Park.

Dag 5: Langs de kastelenroute naar een stadswandeling in Split en Salona.

Dag 6: Raften op de Cetina rivier of raften/ kanotocht op de Zarmanj.

Dag 7: Het eiland Mljet of Brac.

Dag 8: Dubrovnik.

Dag 9: Rijden.

Alvast bedankt,

Joris.

Visit www.worldtravellers.tk

• geert

jullie rijden 's nachts?

of rijden jullie overal langs?

zo niet zou ik er een weekje aanplakken om uit te rusten.

• Norbert

Het lijkt er inderdaad op dat jullie het slapen deze vakantie maar overboord willen zetten.

Het is mij enigzins onduidelijk hoe je én iets wilt zien én van de ene plek naar de andere wil rijden én ook nog ergens wilt slapen.

• Joris

Hallo!

In principe doen we activiteiten van ‘s morgens vroeg tot het begint te schemeren. Dan rijden we tot aan een camping in de buurt van onze volgende bestemming, maken we eten, maken we het gezellig in de mobilhome en staan we ’s morgens op om dadelijk aan onze ‘activiteit’ te kunnen beginnen. Dat kan raften zijn (heb net bericht terug gekregen dat de mogelijkheid eind maart er is), op stadsbezoek, een nationaal park… en dan doen we 's avonds weer hetzelfde.

Ik weet wel dat je een stad nooit volledig kan zien op 1 dag, maar een 6-tal uren door Split wandelen heb je de voornaamste hoogtepunten wel gezien denk ik (afgaande op Lonely Planet) en dat is genoeg voor ons.

Ik heb ook gezien dat de afstand Plitvice - Dubrovnik 460km is, dat leek me geen onoverbrugbare afstand op 7 dagen zijnde +/- 65km per dag. Dat we niet uitgerust thuiskomen is altijd al zo geweest, het zijn intensieve trips maar we zijn dan ook nog twintigers. Mijn oudste neef is net terug van Nepal, is ruim een maand door de Himalaya gaan trekken in z'n tentje. Het is maar hoe je het bekijkt, lol.

Groetjes,

Joris.

Visit www.worldtravellers.tk

• lipik

Hallo Joris,

Het is inderdaad een goed gevuld programma, maar jullie zijn jong en willen niet stilzitten, dat bedrijp ik.

Al bij al is het niet zo onoverkomelijk. Alleen de heen en vooral de terugreis mag je niet onderschatten met een mobilhome. Terug van Dubrovnik naar ergens in Vlaanderen is direct toch een 24 uur onderweg.

Maar de afstanden tussen de verschillende aktiviteiten vallen wel mee. Meestal anderhalf uur ongeveer en van Makarska (terug van Brac) tot Dubrovnik ongeveer 2,5 uur. Dat is dus zeker allemaal te doen. Vooral omdat je bv in de Plitvice Meren al om 17 uur zeker buiten bent.

Hou ook rekening dat de ferry's niet zo frequent varen in die periode.

Meer info kan je ook nog vinden op www.kroatie.org

Alvast een prettige reis gewenst !

Hans

• Elly

Een dag Dubrovnik is zeker te weinig als je echt iets wilt zien. En wat jullie vergeten is dat je met een ferry over moet steken naar Hvar of Brac, dus 's avonds rijden gaat dan niet lukken of je moet een hele gunstige boot verbinding treffen. En dan moet je ongeveer rekening houden met 3 uur van Makarska tot Dubrovnik.