Peljesac of Korcula

• ywtje

Wij willen een weekje met de tent naar Korcula of Peljesac, wij zoeken iets aan het water omdat we een rubberboot bij ons hebben. Welk eiland is aan te raden als je lekker wilt varen (bijv. kleine eilandjes aandoen)? Wie kan ons een camping aanbevelen?

Gr. Ywtje

• Norbert

Wanneer je even op de kaart kijkt dan zie je dat Peljesac recht tegenover Korcula-stad ligt en de afstand is misschien 500 meter oftewel dat kun je varen. Wanneer je ergens in die omgeving gaat zitten heb je het beste van de beide eilanden. Met de auto ben je zo aan de overkant dus mogelijkheden genoeg om beide eilanden uitgebreid te bekijken.

• ywtje

Heb i.d.d. gezien dat het een korte afstand is tussen de twee eilanden al dacht ik dat het veel verder was dan 500 meter.

Bij sommige campings kom je met je bootje makkelijk tot het water en bij andere is het geen doen, afstand te ver of te hoog (trappen) en om teleurstelling te voorkomen zou ik daarover graag wat info krijgen.

Ik denk zelf dat de buurt van Orebic een goede uitvalbasis is dus in die omgeving zoeken we iets.

Ywtje

• ineke

Wij hebben een vakantie doorgebracht in Viganj. Daar zijn een aantal campings van waaruit je makkelijk met de boot weg kunt. Nadeel vond ik, dat op Peljesac weinig vertier is…weinig terrasjes etc………Op Korcula lijkt me meer te beleven…

• Taita

Peljesac is geen eiland maar een schiereiland. Hemelsbreed liggen Peljesac en Korcula ter hoogte van het stadje Korcula zo'n 600 meter uit elkaar. Maar de stadjes Orebic en Korcula liggen niet recht tegenover elkaar, dus die afstand is zo'n 1.700 meter… Dat gaat nog steeds vrij snel met het reguliere pontje.

Op peljesac is inderdaad weinig te doen. Lekker rustig, vind ik. De kust is bij Orebic vrij steil, dus daar is weinig kampeerruimte. Tenzij je echt voor de absolute rust gaat zou ik je Korcula adviseren.

• ywtje

Hoi Taita,

Bedankt voor al je info.

Juist die rust spreekt ons enorm aan, voor vertier e.d. zijn we immers zo aan de overkant.

Dus dit jaar Peljesac en Vis.

Groetjes Ywtje