Klopt het dat in de meeste appartementencomplexen niet wordt schoongemaakt?
Is het soms de bedoeling dat ik dat zelf doe, ik heb toch vakantie???
En dat de eindschoonmaak is inbegrepen lijkt mij niet meer dan logisch…
Beste Martijn
Tja wat zijn de afspraken
“eindschoonmaak (zelf doen/laten doen), waarborgsom e.d.”
Bij heel veel appartementen moet je inderdaad zelf schoonmaken. Als er in het contract staat “incl. schoonmaak” en je heb daar extra voor betaald dan zou ik het er mooi bij laten.
Maar ik vind het toch wel belangrijk, wel prettig als je een mooi en schoon complex aantreft.
Maar helaas nog al te vaak is het tegendeel waar, iedereen zou juist eens op dit punt wat zorgvuldiger te werk moeten gaan, want als iedereen goed geïnformeerd is, ontstaan er ook geen lastige discussies ter plaatse; een vakantie hoort zorgeloos te beginnen! Tenslotte een schoon en fris appartement is al direct een eerste stap voor een geweldige vakantie.
let hier dus goed op…Schoonmaak bij vertrek…
Bij de woningbeschrijving is aangegeven of de eindschoonmaak is inbegrepen of niet. Als dat niet het geval is dien je de eindschoonmaak zelf te verzorgen; Vaak kan je deze laten doen tegenbetaling. Wanneer de eindschoonmaak - al dan niet tegen betaling - voor je gedaan wordt, dan dien je bij vertrek de woning netjes, bezemschoon en de keuken (inventaris) opgeruimd en schoon achter te laten.
Waarborgsom?
Bij de meeste huizen en appartementen dient bij aankomst een waarborgsom betaald te worden (contant). De borg wordt door de verhuurder of agent bewaard en in het algemeen bij vertrek aan je teruggegeven, onder aftrek van de eventuele bijkomende kosten of door u veroorzaakte schade. ook kunnen extra noodzakelijke schoonmaakkosten in rekening worden gebracht als je de woning niet volgens afspraak heeft achtergelaten.
Bij enkele huizen en appartementen wordt de borg na vertrek op je rekening overgemaakt (laat in dergelijke gevallen uw rekeningnummer achter, met IBAN/BIC-code). Ook bij vertrek vóór het normale tijdstip zal de borg soms aan jou overgemaakt worden. Voor vertrek mag de accommodatieverhuurder de inventaris van het vakantieverblijf controleren. Het voldoen van de waarborgsom ter plaatse en het terugontvangen ervan is een zaak tussen verhuurder (eigenaar/receptie/ lokale agent) en huurder.
cleppie
www.kroatieclub.eu
Hallo Martijn,
Onze gasten betalen voor de eindshoonmaak. Ons huis wordt dus ook zodra de gasten vertrokken zijn compleet schoongemaakt.
Bij ons wordt wel, als de gasten langer dan een week in ons huis verblijven, het bed verschoond en de handdoeken gewisseld. Er staat een wasmachine in ons huis zodat ze tijdens het verblijf zo vaak een was kunnen doen als ze willen.
We verwachten wel van onze gasten dat ze bij vertrek het beddengoed in de badkamer deponeren en er geen afwas meer staat ( er is een vaatwasser ). Onze gasten betalen wel een borg maar als er een glas of bordje kapot is gegaan hebben wij zoiets van, jammer, wij gaan ervanuit dat dit niet expres is gegaan en daar wordt ook niets voor gerekend. Is de TV of de satalietontvanger weg of zo dan wordt uiteraard de borg niet teruggestort. (zie de reactie`s in ons gastenboek)
Groetjes en een fijne vakantie in Kroatie
Wim en Inge
www.dracevac.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?