Korcula - Bisevo

• ywtje

Weet iemand of er dagtochten worden georganiseerd vanuit Korcula naar Bisevo/Vis?

Groetjes Ywtje

• Taita

Volgens mij niet, ik heb tenminste de afgelopen jaren geen aankondigingen gezien. Da's namelijk een heel end varen, en de Blauwe Grot van Bisevo (iets anders is daar niet te zien) is er alleen op zonnige dagen rond het middaguur (op andere momenten blijft het er gewoon donker). Erg onzeker dus.

Vanaf Vis zijn er wel tochten.

Als de grot blauw is, is hij overigens wel erg mooi:

http://www.seesing.com/bisevo.htm

• ywtje

Hoi Taita,

Heb ook i.d.d. nooit van dagtochten gehoord dus we gaan ook een weekje naar Vis, hopelijk zijn er half juni zeker dagen dat de tocht naar Bisevo door kan gaan.

We hebben gehoord dat er excursies zijn van zowel een halve als een hele dag. Is het eilandje leuk genoeg voor de hele dag denk je?

Weet je toevallig ook de afstand van Komiza naar Bisevo?

• Taita

Behalve die grot en een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein dorpje (nou ja, een paar huizen) is er op Bisevo niets te zien, dus een halve dag lijkt mij meer dan genoeg.

Komiza - Bisevo is ongeveer 5 zeemijl, dus iets meer dan 9 kilometer.

• ywtje

He Taita, kom je daar vandaan (die omgeving) je weet er zoveel van?

Kan je in Komiza bootjes huren om op eigen gelegenheid daarheen te gaan of is dat af te raden? Met onze rubberboot is de afstand ieder geval veel te groot.

• Taita

Nee ik kom er niet vandaan maar ben er de afgelopen jaren enkele malen met de zeilboot geweest…

Ik zou je afraden om in Komiza een bootje te huren. Die zijn meestal nog kleiner en met een minder krachtige motor dan de gemiddelde rubberboot. 5 mijl over zee is een heel eind als het weer omslaat…

• ywtje

Bedankt Taita,

5 mijl is i.d.d. te ver met een kleine boot met weinig pk's. Wij hebben 9pk en wagen ons hooguit zo'n 3 mijl uit de kust. Zijn ooit verder geweest maar dat vond ik toch knap eng.

We zullen het maar op een (halve)dag excursie houden, wel zo veilig.

Groetjes Ywtje

• Mate

Kzou wel boeken als je naar Vis wilt gaan, de toeristen sliepen zelfs met grote getalen op het strand wegens plaatsgebrek.