welke camping met stacaravan verhuur?

• vonnieh

Wie kan ons een leuke camping aanraden waar we een stacaravan kunnen huren en waar het écht leuk is voor kinderen van 6 jaar. Wij willen graag naar Istrie deze zomer. We zijn aan de schoolvakanties gebonden.

Ik lees ervaringen van campings dat het veel te groot is, alleen leuk voor oudere kinderen, dat het vies is, veel inbraken, onvriendelijk personeel etc.

Een grote drukke camping vinden wij in principe geen probleem. Wel als je daardoor geen gebruik kan maken van een zwembad door de hoeveelheid mensen.

Zelf ben ik in mijn jeugd 8 keer in Umag geweest en dat was altijd erg leuk. Maar er is nogal niet wat verandert als ik het zo lees.

Wie kan ons een camping aanraden wat vooral voor onze kinderen leuk is? Ook eventueel waar te boeken.

Groet,

Yvonne

• Tes

Hallo.

tsja ik zou je Zaton aanraden dan, hoewel dat wel in Dalmatie ligt, maar via de snelweg er naar toe is goed te doen. In Istrie zou ik zeggen BIyela Uvala(schrijf ik dat goed?), weet eigenlijk niet of ze bij die laatste sta caravans hebben. Maar ook voor kids van 6 jaar is Zaton bij het strand makkelijker. Kijk anders even op de site; zaton.hr Het zijn overigens beiden wel idd echt grote campings waarbij ik Zaton mooier en overzichterlijker vind. Op beide campings is er echt genoeg te doen voor jonge kinderen. Maar op Biyela Uvala moet je voor bepaalde shows, zoals bijv een goochel show apart betalen. Op Zaton zijn die shows gratis. Voor andere dingen, zoals springkussens, glijbanen etc. moet je op beide campings betalen.

Maar google maar eens op beide. Umag vond ik verschrikkelijk, maar das mijn persoonlijke mening. Op vakantiereiswijzer staan meerdere meningen over veel campings. Wij wijken tegenwoordig uit naar de wat kleinere campings, heerlijk! En ook dan vermaken de kids zich. En is ook wat goedkoper. Succes!

• Filip

Als u naar Istrie wilt op een camping waar de kinderen zich prima kunnen vermaken dan wil ik volgende camping aanraden: www.bivillage.com

• Norbert

En op deze manier krijg je dus straks alle campings van Kroatië aanbevolen, dus dat schiet dan ook niet echt op.

Ik heb dan eigenlijk alleen 1 advies. Hou je van massaal dan kom je gezellig naar Istrië, gemiddeld tussen de 5000 en 10,000 man op een camping.

Wil je het wat kleiner hebben dan ga je lekker naar het zuiden, hoewel ook daar nog wel wat grote campings te vinden zijn, bv……..Zaton.

De sta-caravan verhuur is ook niet bij iedere camping hetzelfde. Sommige campings hebben een soort concentratie kamp gebouwd (bv Lanterna en ook Bijela Uvala) trouwens, waarbij zoveel mogelijk units op een zo klein mogelijke plek worden gestouwd, terwijl andere campings wat meer ruimte bieden.

Ook daar is dus persoonlijke smaak hetgeen wat bepalend zal zijn. Ik hou er persoonlijk niet zo van dat je op de houten vlonder voor zo'n sta-ding zit en je 2 meter verderop je buren ziet zitten of dat de achterkant van hun sta-geval op 2 meter van de voorkant van jouw vlonder staat. Dan krijg ik echt claustrofobie.

Bij Rovinj ligt Valdaliso en op navolgende link kun je zien hoe zij hun mobile homes hebben neergezet. Sommige hebben echt een schitterend uitzicht over Rovinj.

http://www.rovinjturist.hr/deu/domovi.htm

Zo kan het dus ook denk ik dan maar.

Kortom, ga eerst eens bij jezelf te rade en bedenk of je massa wilt of niet, of je ruimte zoekt of dat het je niets uitmaakt, wat voor faciliteiten er moeten zijn en ga dan pas de camping zoeken.

Op het eiland Losinj is bv ook nog een camping, Poljana, waar zeer veel mobile homes staan, allemaal op ruime afstand van elkaar, camping is niet al te groot en er is veel schaduw.

En je kunt natuurlijk ook nog kiezen voor een apartement in de stad of in een dorp of zelfs op een complex.