En op deze manier krijg je dus straks alle campings van Kroatië aanbevolen, dus dat schiet dan ook niet echt op.
Ik heb dan eigenlijk alleen 1 advies. Hou je van massaal dan kom je gezellig naar Istrië, gemiddeld tussen de 5000 en 10,000 man op een camping.
Wil je het wat kleiner hebben dan ga je lekker naar het zuiden, hoewel ook daar nog wel wat grote campings te vinden zijn, bv……..Zaton.
De sta-caravan verhuur is ook niet bij iedere camping hetzelfde. Sommige campings hebben een soort concentratie kamp gebouwd (bv Lanterna en ook Bijela Uvala) trouwens, waarbij zoveel mogelijk units op een zo klein mogelijke plek worden gestouwd, terwijl andere campings wat meer ruimte bieden.
Ook daar is dus persoonlijke smaak hetgeen wat bepalend zal zijn. Ik hou er persoonlijk niet zo van dat je op de houten vlonder voor zo'n sta-ding zit en je 2 meter verderop je buren ziet zitten of dat de achterkant van hun sta-geval op 2 meter van de voorkant van jouw vlonder staat. Dan krijg ik echt claustrofobie.
Bij Rovinj ligt Valdaliso en op navolgende link kun je zien hoe zij hun mobile homes hebben neergezet. Sommige hebben echt een schitterend uitzicht over Rovinj.
http://www.rovinjturist.hr/deu/domovi.htm
Zo kan het dus ook denk ik dan maar.
Kortom, ga eerst eens bij jezelf te rade en bedenk of je massa wilt of niet, of je ruimte zoekt of dat het je niets uitmaakt, wat voor faciliteiten er moeten zijn en ga dan pas de camping zoeken.
Op het eiland Losinj is bv ook nog een camping, Poljana, waar zeer veel mobile homes staan, allemaal op ruime afstand van elkaar, camping is niet al te groot en er is veel schaduw.
En je kunt natuurlijk ook nog kiezen voor een apartement in de stad of in een dorp of zelfs op een complex.