Voorspellingen voor toeristenseizoen 2008

• Carla

Bedankt voor de info c.q. correctie, Gerrit! Vorig jaar was ik helaas, door omstandigheden, verhinderd. Weet wel dat het in Split een gekkenhuis was. Je bent trouwens een geluksvogel dat je daar al in maart zit. Dan heb je tenminste ook geen last van de overvolle wegen om ter plekke te komen. Tegenwoordig is dat in het hoogseizoen een ware bezoeking. Niet alleen in Kroatië, maar ook Slovenië is een zwaar te nemen ‘hindernis’ geworden. Ben blij dat ik niet gebonden ben aan het hoogseizoen.

• wil

Beste Taita

Volgens mij is het tourisme niet erg afgezwakt voor wat betreft de campings, stonden we 3 jaar geleden nog redelijk rustig op een campingin Istrie, dit jaar was het overvol. Ik denk dat meer mensen tot aanschaf van een caravan over gaan om goedkoper op vakantie te kunnen gaan. Ook hier zien we een relatief groter prijsverschil vergeleken met de vorige jaren. Ben benieuwd wat dit jaar gaat brengen grote drukte ……. tja afwachten maar weer

• rebass

Ik denk dat je met een caravan op vakantie gaat te kostelijk is geworden,zeker in het hoogseizoen.

Op sommige campings durven ze zelfs meer dan 45 euro vragen voor een staanplaats per nacht.

Daarbij komt soms ook nog eens toeslagen,zoals verblijftaks,douches,ligplaatsen…enz

De prijs van de brandstof en tol op de autowegen vliegen de pan uit.

Wil je eens naar Noord-Spanje(1300 km) met een middelgrote wagen en caravan,dan dien je rekening te houden met min 200 euro enkele rit.

Als je op tijd via een low-cost maatschappij je bestemming boekt en ter plaatse een auto huurt voor een week ben je meestal goedkoper af.

Je bent dan ook maar een halve dag onderweg,om uitgerust op je vakantieplaats aan te komen.

De files en andere lasten blijven je gespaard.

Ander voordeel is dat je geen dagen onderweg bent,dus kan je 2 dagen minder boeken op je bestemming.

Richting Kroatie zullen de kosten weiniger zijn,maar toch is het beter om met het vliegtuig te gaan en daar een caravan,tent of een ander logies te zoeken.