Zrmanja Canyon

• Barth

Hoi iedereen,

Enkele vraagjes hieromtrent:

1. Van waaruit vertrekken er boottochten naar de Zrmanja canyon (we verblijven in Starigrad-Paklenica)?

2. Kan je de Zrmanja rivier ook met de wagen verkennen?

3. Waar kan je bootjes, kano's,…of iets dergelijks huren om op die manier de kloof te verkennen?

4. Wij hebben nog geen ervaring met kano's e.d. en onze kinderen zijn 6 en 8j. Is het aangeraden om dat op de Zrmanja rivier voor de eerste keer te doen? Is het water diep in augustus? Staat er een sterke stroming? Krijg je gratis zwemvesten ter beschikking?

Groetjes

Bart

• JaPa:o)

Bart,

Misschien ook leuk om te zien.

http://www.winnetou4.de/zrmanja.htm

JaPa.

• gerrit

Hoi Bart

Als je van Starigrad naar Obrovac rijd en dan voor Obrovac op de driesprong links af richting Gracac. dan zie je op een gegeven moment rechts een bordje Zrmanja Kanion die weg volgen dan kom je er vanzelf ze verhuren er kano`s maar raften kan je er niet in het hoogseizoen omdat er dan te weinig water is.

Boot tochten vertrekken ook uit Starigrad Paklenica naast Restaurant Dalmatie staat een groot huis de man heet Milan en vaart regelmatig met kleine groepen de Zrmanja op

Je kunt ook even kijklen op http://www.yurf.net/

Groetjes Gerrit

• Guy

Van uit Novigrad,dat schuin tegenover de canyon ligt, kan je ook de canyon in.

Novigrad is ook leuk om zien.Als je toch in Starigrad zit,ga daar eens een kijkje nemen en vraag het daar maar eens.Het touristburo of Leo Buterin kunnen je wel verder helpen.Leo en familie wonen in dat grote witte huis tegenover het bruggetje als je Novigrad binnenrijdt.Met de wagen kan je hier en daar wel een stukje zien maar het meest indrukwekkende is er dooreen varen tot de watervallen.Het is echt geen woeste rivier hoor.

• gerrit

Wat ook leuk is om mee te maken is de markt in Benkovac elke 10e van de maand, je kunt daar alles kopen van varkens tot onderbroeken en houten art.er staan ook div eettentjes met lamsvlees en cevapceci

• Guy

Gerrit,ik ben al diverse keren langs Benkovac gereden maar nog nooit de markt bezocht.Ik moet dat zeker eens doen in sept. as.In maart zit je weer in Seline meen ik?Ik hoop dat we de afspraak van vorig jaar dit jaar eens kunnen waarmaken.

• gerrit

Guyido 20 maart vertrekken we weer naar Seline tot 10 mei dan twee weekjes Nederland en dan terrug tot begin sept. ik hoop dat we elkaar daar dan kunnen ontmoeten.

• Barth

Gerrit,

Tof die tips van plaatselijke cultuur, mag je nog geven. We verblijven er van 9/8 tot 23/8. Valt er in die periode ergens een of ander festiviteit in de buurt?

Groeten

Bart

• gerrit

Bart

Er is meestal wel iets te doen of in hotel Alan of in Starigrad zelf meestal vrijdag s`avonds.

• KiCo

Beste,

Als je wil kan je bij me een plaats reserveren voor de tocht op de rivier zarmanj.

de tocht is ongeveer 6 uur. Deze tochten worden begeleid door enkele begeleiders. Het water is niet super wild maar er zijn enkele gevaarlijke plaatsen en watervallen waar je niet verder kan. Zo kan je plots 15 m de diepte in gaan moest je hier op je eentje varen..

Men kan kinderen meenemen op de tocht. Meestal worden deze op een zitje bij op de kano geplaatsts. Met 2 kinderen is dit misschien moeilijker.

De rivier kan je niet verkennen. Ze loopt recht doorheen de bergen en passeert plaatsen waar je anders nooit kan geraken.

Onder de middag draai je op de rivier Kupa waar je na een klein tochtje aan land gaat. Na 5 minuten wandelen kom je bij grotere watervallen waar gegeten en gezwommen wordt.

Zwemvesten en helmen worden voorzien bij het vertrek.

Je kan me steeds een mail sturen naar kimco@pandora.be

KiCo

www.croatia-hrvatska.com