Zrmanja Canyon

• barth

KiCo,

Bedankt voor het aanbod, maar raften is eigenlijk niet onze bedoeling, wij zoeken in dit geval eerder een rustige boottocht. Alvast bedankt voor de waarschuwing van de gevaren.

Bart

• barth

Gerrit,

Zijn er vanuit Starigrad-Paklenica ook gewone boottochten (varen) of moet je hiervoor naar Novigrad?

Bart

• Guy

Zoals je bij Gerrit kan lezen kan je ook van uit Starigrad naar de Zrjmanja maar je vaart een stuk langer om de monding van de rivier te bereiken.Novigrad ligt op ongeveer 15 km autorijden van Starigrad.

• KiCo

Het is geen rafting. Het is een kanotocht en de rivier is niet zo wild tijdens de zomermaanden. Dat valt allemaal best mee. Het zjin veel peddelstukken met verschillende kleinere versnellingen en watervalletjes. Ze zouden gerust mee kunnen varen maar zeker niet alleen in een boot. De begeleiders zorgen ervoor dat alle kano's de watervalletjes goed overbruggen. er vaart steeds iemand vooraan en iemand achteraan.

KiCo

• ron

Kico is het ver van Biograd

• KiCo

Ik denk ongeveer drie kwartier. Vanuit Trogir rijden we er 2 uurtjes op en dat ligt een heel stuk verder.

KiCo

• KiCo

Ik denk ongeveer drie kwartier. Vanuit Trogir rijden we er 2 uurtjes op en dat ligt een heel stuk verder.

KiCo

• Guy

Inderdaad,Kico,Michelin geeft 50 km aan en 42 minuten reistijd en gaat ook over een stukje snelweg .Je kan ook binnendoor via Bencovac-Smilcic en Novigrad.Dat gaat prima en er is op die weg ook weinig verkeer.

• Maria

Wij zijn daar afgelopen zomer ook geweest.

Was echt hardstikke leuk !!

Ook voor kleine kinderen goed te doen, wel bij de ouders of bij 1 van de begeleiders in het bootje.

Wij kregen allemaal een uitrusting aan, helm, zwemvest, droogpak.

Waterschoentjes hadden we zelf bij.

Prachtige natuur, kristalhelder water.

Lekker gegeten bij het eindpunt, kei gezellig zeggen wij Brabanders.

Echte aanrader, doen !

• irene

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, wij zitten op het eiland ugljan en willen er een dag naartoe. (kano tocht op de Zrmanja). Ik heb echter geen idee waar we precies moeten zijn. Ik wil ook eigenlijk niet nu al reserveren omdat we pas eind juli op vacantie gaan. Heeft iemand de plaatsnaam waar we vanuit zadar moeten rijden en hoever is het vanuit Zadar?

Alvast bedankt voor het antwoord!

P.S. de eerder genoemde website van Barth is in het kroatisch dus daar word ik niet wijzer van.

groeten Irene