leuke kleine camping gezocht?

• Joosten

Hallo Kroatie-gangers,

Wij zijn voornemens om in Augustus na 1,5 week Italie met de boot via Ancona naar Kroatie te gaan, om daar vervolgens 2 weken op een camping te gaan staan met onze tent. (niet naar Istrie). Er zijn verschillende veerdiensten naar Kroatie vanuit Ancona, maar we zijn op zoek naar een kleine, gezellige, liefst aan zee gelegen camping van waaruit we mooie dagtripjes kunnen maken. (afstand vormt geen probleem) Hebben jullie suggesties voor ons? Welk regio is mooi en tref je relatief gezien geen massa toerisme aan?

groetjes

Sander en Maike

• Norbert

In Dalmatië zijn de campings zoiezo een stuk kleiner dan hier in het noorden, dus dat is niet zo'n probleem. Enige probleem is dat jullie in Augustus gaan en dan kan het wel eens behoorlijk druk zijn, ook op de kleine campings.

Je zou eens kunnen gaan zoeken op het internet naar campings op het eiland Murter, is een uurtje rijden (noord) van Trogir, veel groen, dus schaduw en ik weet dat er een aantal zijn welke hooguit een plek of 50 tot 60 hebben, aan het water, dat wel.

• Filip

In Augustus mag je rustige camping wel vergeten. Als je goedkoop en rustig wil hebben dan kan je beste in voor en na seizoen komen.

Op eiland Pag heb je in ieder geval een heel erg mooi en bijzonder camping staan.

ZIE MEER www.camping-simuni.hr

• gerrit

Hier kun je ook eens kijken en in augustus valt het hier mestal wel mee met de drukte.

http://www.autokamp-pisak.hr/

• Guy

Joosten,je komt toch met de lijn Ancona-Zadar aan vermoed ik.Kijk dan eens op de 25 km verder gelegen rustige camping van waaruit je gemakkelijk alle bekende bezienswaardigheden kunt bezoeken : www.adriasol.com en de links.

• Evelien

@ Filip:

Het ligt eraan wanneer Joosten in augustus komt. 2e helft augustus is over het algemeen al iets rustiger.

@ Joosten:

Ik adviseer je net als Norbert naar het schiereiland Murter te gaan.

Mooie omgeving, schitterende baaitjes en letterlijk met je caravan/tent ààn zee staan!