Vakantiehuisjes Kroatië - zoetwaterzwemgelegenheden..

• Danny van Kortrijk

Dit jaar gaat de vakantie weer naar het zuiden (vorig jaar naar het verre westen, de USA), dwz Italië en Kroatië. We plannen 1 week in de omgeving van Venetië - en dan anderhalve week Kroatië. We zijn een gezin met 2 zonen van 17 en (straks) 11 jaar. Allebei doen ze aan waterpolo - maar ook allebei hebben ze een hekel aan zout water… Tja, vervelend als je op vakantie gaat rond de Middellandse Zee…. Weet iemand waar je in Kroatië, liefst niet te ver weg, ook mogelijkheden hebt om in zoet water te zwemmen? Ik herinner me Plitvice, maar daar mocht je dacht ik niet zwemmen. Er was ook het Natuurpark van Krka, bij de watervallen - was heel leuk, maar nu wel beetje ver. Zijn er dichtere gelegenheden?

We zouden natuurlijk ook een vakantiehuisje op een camping kunnen huren, en dan gaan zwemmen op de camping, maar eerlijk gezegd hebben we ook graag een ietsje rust 's avonds, en dat vind je nooit echt op een (grote) camping…

Laat maar komen die voorstellen!

• Guy

Danny,kijk eens op www.campingmening.nl Daar tref je ondermeer www.zaton.hr aan en nog vele andere.Misschien zit er iets voor Jou bij.

• ywtje

Vind het zeewater daar niet zout, niet te vergelijken met de noordzee bijv.

Ook is het water (vooral in de baaien) meestal best rustig, dus heerlijk zwemmen daar hoor.

• ywtje

Krka is prachtig bij de watervallen en even in het water is misschien leuk maar je kan daar niet fijn zwemmen vind ik, het water is er niet helder en heel veel mensen op een kluit.

• Evelien

@ Danny:

In Biograd na Moru is er op het strand een waterpolobad + tribune, waar veelvuldig wedstrijden, trainingen e.d. zijn. Volgens mij is dit wel een zoutwaterbad, maar een waterpolobad op zo'n locatie in Kroatië is vrij uniek…

• Mirjana

Probeer een Bled in Slovenie , heel mooi en je kan er ook zwemmen.

• Jo

In Rijeka is ook een openluchtbad met tribune. Onze dochter heeft er nog deelgenomen aan een wedstrijd synchroonzwemmen maar ze kan zich niet herinneren of het zout of zoet water was.

• KiCo

Neem eens een kijkje op onze site:

http://www.croatia-hrvatska.com/accommodation.asp?House=38&Acco=Apartment_Ariana

Deze accommodatie ligt op ongeveer 75 m van het meest populaire strandje van de wijde omgeving, gesitueerd bij Trogir op het eiland Ciovo. Het zwembad is enkel toegankeljik voor de aanwezige gasten. Het zwembad is dus nooit overladen vol. Het eiland is toegankelijk voor wagens dmv een brug in trogir. Het kan wel druk zijn bij deze brug.

KiCo

www.thalatos.be

• lipik

Ik denk dat dit wel iets voor U kan zijn :

www.maroflin.com

dicht tegen het meer van Fuzine en Lokve, dicht tegen de Kupa-rivier, betrekkelijk dicht bij Plitvice en indien je toch zout water wil, op minder dan één uur van de kust.

• Danny van Kortrijk

Hartelijke dank voor de vele reakties!

We hebben er al wat interessante tips uitgevonden.

Interessant bulletinboard, ik blijf er naar kijken, misschien kan ik zelf ook anderen helpen..