Camping Stobrec bij Split

• Tes

Hallo allemaal,

wie is er wel eens op camping Stobrec geweest? Ik zag op de site al eerder dat er info werd gevraagd, maar die was erg sumier. De site van de camping ziet er fantastisch uit. Er wordt ook vermeld dat er veel entertainment en animatie is voor zowel volwassenen als kids. Op verschillende camping mening sites heb ik al gezocht naar info maar op 1 na is er niets te vinden (is het soms een geheel nieuwe camping of gerenoveerd?). Die ene reactie heb ik aangeschreven, maar in die reactie die ik terug kreeg sprak hij eigenlijk tegen van wat er op de site vermeld wordt. Nu ga ga ik twijfelen daar deze persoon volgens eigen zeggen al meer dan 25 verzoeken kreeg om info dat het wellicht een ontmoedigings beleid is, omdat het anders wel heel druk wordt op die camping, aldus die persoon. Kan ik er van uitgaan dat wat er op de site vermeldt wordt ook daadwerkelijk allemaal aanwezig is en dat het aangebodene ook daadwerkelijk voor handen is?

Wie o wie heeft informatie over deze camping?????

• craig

hoi Tes,

Ik hoop dat jij meer sucess hebt dan mij met info te krijgen,alleen David geeft mij een beetje informatie,in ieder geval heb ik al gereserveerd eerst voor 5 dagen,en dan kan ik nog altijd zien,zoals jij gezegd de website geeft een heel positive indruk.

sucess- craig

• Carla

Hallo Tes en Craig,

Hoewel ik reeds sinds '74 in Split kom, kan ook ik jullie, helaas, weinig over camping Strobreč vertellen. Ik weet wel dat het hier niet om een gloednieuwe camping gaat, want ik kon de camping altijd, rechts van de weg, zien liggen wanneer ik van Split richting Omiš reed. Ben echter nooit op de camping zelf geweest en heb er ook nog nooit iemand over gehoord. Het enige waaraan ik jullie kan helpen is het volgende:

http://www.

pervan.de/reiseberichte/Reise*Campingtour_quer_durch_Kroatien*1606~3

De persoon van bovenstaande link heeft camping Stobreč bezocht en heeft tevens foto's bij zijn reisverslag gevoegd. Hopelijk hebben jullie daar iets aan.

Ergens heb ik het idee dat camping Stobreč komend seizoen (april) wil heropenen. Ook is het de bedoeling dat ze dan het jaar rond geopend blijven. Mogelijk dat ze een renovatie uitgevoerd hebben. Het is niet echt een kleine, knusse camping. Ze beschikken over 333 staanplaatsen. De camping schijnt echter wel over veel schaduw te beschikken. Dat laatste is zeker niet verkeerd! In Stobreč zelf valt niet al te veel te beleven, maar je zit vlakbij Split en daar is meer dan genoeg te zien en te beleven. Wanneer je in Stobreč bent kun je o.a. heerlijk eten bij Luka, restaurant Epetion.

Vroeger was er ook een camping in Split zelf, bij hotel Split, maar deze camping bestaat niet meer. Verder heb je bijv. nog de campings Galeb in Omiš (moet een aardige camping zijn), Sirena in Omiš (moet nog beter zijn dan Galeb) en ik heb tevens een positieve review over, een kleinere camping, camping Ciste in Drvenik gelezen.

Succes in jullie verdere speurtocht naar info omtrent camping Stobreč!

• Tes

Carla, alle info helpt, dus hartstikke bedankt! De link die je erbij hebt vermeldt ga ik zeker bekijken. Thanx!

• craig

Carla ik sluit aan met Tes,Heel veel bedankt,Het was eigenlijk de bedoeling camping Stobrec te gebruiken als vertrek punt voor een bezoek aan het stadt split,met de shuttle bus dat de camping aanlegt.

alvast bedankt

craig.

• Carla

Ja, ik zou zeker gebruik maken van die shuttle-bus of anders van het openbaar vervoer (buslijnen). Parkeren in Split is een ramp, liever gezegd: een grote ramp, en wanneer je daar ter plekke niet bekend bent en verzeild zou raken in één van de vele nauwe straatjes, kun je vaak opeens niet meer voor- en/of achteruit. Je moet ook niet schrikken wanneer je daar op een gegeven ogenblik zowel links als rechts ingehaald wordt… is gebruikelijk :).

Vergeet niet, behalve rond te struinen in de schitterende binnenstad (die méér dan de moeite waard is en wanneer je geluk hebt word je ook nog spontaan op de één of andere Klapa getrakteerd), ook de Marjan te beklimmen (ligt als een schiereiland in zee). Na de eerste etappe kom je bij een leuk uitspanning met terras (Vidilica), waar vandaan je een schitterend uitzicht over Split hebt. Daarna kun je verder klimmen naar de top en dan heb je, behalve een 't uitzicht op Split, tevens een fantastisch uitzicht, rondom, over de hele omgeving, de zee en de eilanden. Ook kun je daar vandaan heel goed Poljud zien liggen. Het is het stadion van Hajduk Split, in de vorm van een schelp. Mocht je in Split ergens willen eten, dan staat er een keur van restaurantjes tot je beschikking, maar mocht je in de gelegenheid zijn, dan zou ik je willen adviseren om naar Lučica (kleine jachthaven voor de lokale bevolking) te gaan. Daar ligt een gelijknamig restaurantje, waar je voor een appel en een ei een overheerlijke reuze pizza en andere heerlijke gerechten kunt nuttigen. Zorg wel dat je daar dan aan het begin van de avond bent, want anders loop je een grote kans dat je op een tafeltje moet wachten.

• Carla

Ben nog iets vergeten… mochten jullie de Marjan beklimmen en langs de ‘Zoo’ komen, die nog voor de top ligt,… kom dan vooral niet in de verleiding om een bezoek aan deze ‘dierentuin’ te brengen… je zult er alleen maar helemaal depressief uitkomen. Niet doen dus!!!

• nina

hoi,

De camping is pas gerenoveerd maar toch nog niet luxe zoals door Nederlanders wordt verwacht.Veel animatie is er nog niet. Er is een kleine bar, ruimte met koelkasten en er zijn voldoende douche en toiletmogelijkheden alhoewel deze niet al te schoon zijn.

Het ligt er aan of je met een luxe camper of per tent reist. Het is wel een prachtig natuurgebied en als je geluk hebt kun je een plaats reserveren vlak naast het water. Door de vele bebossing is het er schaduwrijk maar is er ook risico op bosbrand. In Stobrec zijn er voldoende eetcafé's en restaurantjes. souvenirwinkeltjes en een apotheek. Neem de tijd om eens door te lopen naar het andere deel van Stobrec waar prachtige rotsen en kiezelstrandjes zijn.

Verder moet je voor het echte vertier naar Split. Of per boot naar een van de eilanden. verder moet je even op deze link kijken http://dalmacija.net/stobrec/

daar staat echt alles op wat je in stobrec kunt vinden.