wie kan mij helpen?
naar onze geplande bezoek aan Split,welke route is het mooiste,de kustweg richting Dubrovnik of zadar - trogir ? ook ivb met campings
alvast bedankt
craig
Hoi Craig,
Beide routes over de kustweg zijn mooi, zowel de zuidelijke route naar Dubrovnik alsook de noordelijke route Trogir>Zadar. Ik weet niet over hoeveel vakantiedagen je nog beschikt na je verblijf in Split. Indien je nog over voldoende dagen beschikt zou je nog naar 't zuiden kunnen trekken. Onderweg kom je voldoende campings tegen.
groetjes,
Carla
Als het om campings gaat zou ik Noord gaan, dan kom je de meeste campings tegen en ook genoeg leuke plekjes.
De route Zuid is wel aardig, maar meer als je in een appartement wilt gaan zitten. Niet echt om gezellig op een camping te gaan staan. Zo is Omis een ramp, tenzij je het leuk vindt om met je tent aan de doorgaande weg te staan (hele dag file), met de scheerlijnen van je buurman in je tent.
bedankt voor de reacties,wij hebben beslist +/- 5 dagen verbijf op de camping stobrec voor onze bezoek aan split,en wij zijn met de mobilehome dus wij dachten ook naar het eiland brac te bezoeken en dan kiezen tussen de noord route of de zuid route,in totaal hebben wij dik 3 weken “lekker”.
grt craig
Hoi Craig,
Ja, Dalmatië is inderdaad mooi, maar ook in Istrië bijv. vind je mooie en leuke plaatsjes, hoor! Zoals o.a. Motuvan, Hum en Grozjan. Maar… om bij Dalmatië te blijven, Trogir is inderdaad een leuk plaatsje om te bezoeken. Gradski Trg (Stadsplein), de kerken en de vesting zijn o.a. de moeite waard. De oude binnenstad van Trogir staat ook op de UNESCO lijst. Tevens is Skradin een leuk plaatsje om te bezoeken en het is schitterend gelegen. Wanneer je de magistrale vanuit Split in noordelijke richting rijdt is bijv. ook Primošten een leuk plaatsje. Mocht je daar stoppen, wandel dan absoluut naar het kerkje op de top!
Weet je, Craig, wat iemand mooi en interessant vindt, is natuurlijk erg persoonlijk. Grote, drukke steden hebben bijv. niet mijn voorkeur, maar desondanks heb ik mijn hart verpand aan Split. Behalve Peristil is daar nog veel meer te zien. Het is ook heerlijk om door de smalle straatjes van Varoš (wijkje meteen naast Peristil) te slenteren. Op en om de Marjan is het heel erg mooi. Je hebt in Split drukbezochte stranden, maar ook rustigere, kleinere baaitjes. Bovendien valt er altijd iets te beleven in Split. Zo zijn er regelmatig openlucht concerten of spontane optredens in het centrum. Wanneer je van beeldhouwwerken houdt kun je ook de Galerie van Ivan Mestrović bezoeken.
Absolute aanraders zijn ook o.a. de Nationale Parken Krka, Paklenica en Plitvice. Eigenlijk is het teveel om op te noemen.
groetjes,
Carla
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?