zwarte zaterdag

• mirjam

Hoi Kroatië liefhebbers!

Wij zijn ook dit jaar (voor 3e keer) van plan naar Kroatië te gaan deze zomer. Het zal de 3e en 4e week van juli worden. Vorig jaar hadden we een app die wij van dinsdag-dinsdag konden huren maar dit zal niet meer gaan lukken dit jaar.

We gingen twee keer naar Crikvenica en willen nu Istrië eens gaan bekijken. Heel veel app gaan van zaterdag-zaterdag. Nu is mijn vraag: weet iemand toevallig al of het op 12 juli erg druk zal worden bij de tunnels in Oostenrijk. Twee jaar geleden was dat de reden om het niet meer te doen in het weekend, maar nu ben ik bang dat we er toch niet onder uit zullen komen.

We hebben gekeken naar app dichtbij het plaatsje Umag. Is dit een goede keus? Wie heeft hier iets over te vertellen?

Hoor graag jullie verhalen

Groetjes Mirjam

• JaPa:o)

Mirjam,

Kijk eens op http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/binaire-bestanden/pdfs/verkeersdrukte-kalenders/oostenrijk-verkeersdruktekalender-zomer-2008-1445194.pdf

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Robert

De zwarte zaterdagen vallen eind juli, begin augustus en dit houdt in dat je uren staat te wachten voor de tunnels. De eerste helft van juli is het over het algemeen een stuk rustiger, maar ik zou wel rekening houden met meer verkeer dan buiten het seizoen.

• Norbert

Je kunt natuurlijk nog steeds door de week komen, dan gewoon een ander appartementje huren voor een paar dagen en dan pas op zaterdag naar je ‘geboekte’ appartement rijden. Op die manier omzeil je alle files, heb je nergens last van.

In de periode dat jullie komen is er meer dan genoeg plek, hoef je niets te reserveren, gewoon naar Istrië rijden, even op de bordjes ‘sobe/zimmer’ letten eh voila, je zit netjes in een appartment. Nog makkelijker ? Gewoon bij een ‘Turist Buro’ naar binnen lopen en dan daar wat huren. Wanneer je iets voor 3 dagen huurt heb je ook geen last van de 30 % verhoging.

Kortom, files opgelost, zwarte zaterdag verdwenen, lekker onderuit in de zon en uitgerust aankomen in je geboekte appartement.

Nog makkelijker ?

Niets boeken, gewoon hier naartoe rijden en ter plekke wat leuks uitzoeken.

• Danny van Kortrijk

Zo zullen wij het ook doen. We zitten eerst een week in omgeving van Venetië, en dan rijden we op een woensdag naar Istrië, en kijken daar rond en kiezen we iets uit. We nemen het eerst voor 2 dagen, bevalt het ons, dan blijven we misschien langer. We komen aan 16 juli - dus nog beetje voor de massa's Italianen aankomen (is vnl augustus). Zoals ik hier al merkte op het bulletinboard is er nog meer aanbod dan 3 jaar geleden, en waren er voorbije 2 jaar minder toeristen -> als je weet dat we 3 jaar geleden geen last hadden om een sobe of studio te vinden, moet het nu ook lukken.

Voor je info - we zijn 2 volwassenen en 2 kinderen van 11 en 17.