Novalja heeft wel een leuke boulevard. In Restaurant Antika moeten jullie zeker Ispod Peka eten. Maar neem de soort met groenten. Uitzonderlijk lekker!
Ook het restaurant als je de camping af komt, op de baan die van de overzet komt naar Novalja (gewoon de straat oversteken, tegenover electrozaak) is erg lekker. Daar moet je zeker varken of lam van het spit eten. Het varken is naar mijn gedacht het lekkerst. Een uitstapje naar Pag en Zadar (vasteland) moet je zeker doen.
Elk dorpje aan het water heeft wel z'n haventje. En de nodige restaurantjes. Ik kan er zo naar enkele rijden maar vraag me geen namen.
Het naturistendeel op Straško is ongeveer de helft van het geklede deel. Op een viertal plaatsen heb je een betonnen stijger waar je makkelijk het water in kan om te zwemmen. Er zijn een viertal sanitaire blokken die netjes maar oud zijn. Ik hoorde dat er wel plannen zijn om ze te renoveren. Op het geklede deel zijn ze in elk geval al gerenoveerd. Wij waren er in juni (2e helft) en begin september en de animatie op de camping (gekleed deel) stelde niet veel voor. Ook waren bepaalde gerechten in het campingrestaurant niet te krijgen wegens respectievelijk seizoen nog niet begonnen en seizoen voorbij! In juni viel het ons op hoe rustig het 's avonds op de camping was (gekleed deel). In september waren er nog meer kinderen en was het iets rumoeriger. Maar al bij al een camping die zeker aan te raden is.
Wanneer gaan jullie? Oja, op het geklede deel zijn percelen te huur met individuele water en elektra-aansluiting. Neem naar het naturistendeel voldoende kabel mee. Er zijn voldoende stopcontacten in de verdeelkasten maar ze staan nogal ver uit mekaar.