Plivice en door reis naar Pag

• Niek

Advies gevraagd: hoe zouden jullie rijden, met auto en caravan naar de plitvice meren en dan naar camping Strasko op het eiland Pag.

Of eerst de caravan op boven genoemde camping te plaatsen en dan met de solo auto naar de plitvice meren gaan? of toch op de heen reis de plitvice meren aan doen op een camping aldaar.

Is de camping Strasko een mooie naturistencamping en zij er het eiland leuke toeristische plaatsjes, denk ik aan boulevaerd en haventjes marktjes e.d.

De bora is die hevig op het eiland??

Kan iemand mij de prijs doorgeven om met de pont (auto en caravan) over te gaan naar het eiland.

Kortom alle reaktie welkom.

gr. Niek

• sabina

Ik zou eerst naar de Plitvice meren gaan. daar op de camping overnachten en vervolgens 1 of meerdere dagen later je weg vervolgen naar Pag.

Als het lukt staat hier de link naar de prijslijst voor de overtocht :

http://www.jadrolinija.hr/default.aspx?dpid=1545

• Guy

Vanaf Plitvice zou ik gewoon via Korenica naar Ubdina rijden.Daar rechtsaf richting Gornja Ploca waar je de snelwweg richting Zadar-Split neemt.Eens de Maslenicabrug over neem je de eerste afrit-Posedarje-Razanac-Pag.Komende uit de afrit links en dan maar steeds rechtdoor over een goede weg tot Pag.Geen traject nodig.

• Jo

Novalja heeft wel een leuke boulevard. In Restaurant Antika moeten jullie zeker Ispod Peka eten. Maar neem de soort met groenten. Uitzonderlijk lekker!

Ook het restaurant als je de camping af komt, op de baan die van de overzet komt naar Novalja (gewoon de straat oversteken, tegenover electrozaak) is erg lekker. Daar moet je zeker varken of lam van het spit eten. Het varken is naar mijn gedacht het lekkerst. Een uitstapje naar Pag en Zadar (vasteland) moet je zeker doen.

Elk dorpje aan het water heeft wel z'n haventje. En de nodige restaurantjes. Ik kan er zo naar enkele rijden maar vraag me geen namen.

Het naturistendeel op Straško is ongeveer de helft van het geklede deel. Op een viertal plaatsen heb je een betonnen stijger waar je makkelijk het water in kan om te zwemmen. Er zijn een viertal sanitaire blokken die netjes maar oud zijn. Ik hoorde dat er wel plannen zijn om ze te renoveren. Op het geklede deel zijn ze in elk geval al gerenoveerd. Wij waren er in juni (2e helft) en begin september en de animatie op de camping (gekleed deel) stelde niet veel voor. Ook waren bepaalde gerechten in het campingrestaurant niet te krijgen wegens respectievelijk seizoen nog niet begonnen en seizoen voorbij! In juni viel het ons op hoe rustig het 's avonds op de camping was (gekleed deel). In september waren er nog meer kinderen en was het iets rumoeriger. Maar al bij al een camping die zeker aan te raden is.

Wanneer gaan jullie? Oja, op het geklede deel zijn percelen te huur met individuele water en elektra-aansluiting. Neem naar het naturistendeel voldoende kabel mee. Er zijn voldoende stopcontacten in de verdeelkasten maar ze staan nogal ver uit mekaar.

• Jo

Nee, maar naar schatting zo'n 150 km verder!

• Guy

Tot Novalja is het inderdaad een stuk omrijden als je de route volgt die ik zou nemen (Pag-Novalja 43 km)maar of het in tijdwinst wat uitmaakt betwijfel ik sterk.Op dat stuk kustweg tot Prizna zal je meer tijd verliezen terwijl ik flink kan doorkarren en tel daarbij de tijd van de overtocht.De kosten van dat omrijden heb je zo terug verdiend daar je de boot niet neemt,Volgens mij hou je er nog aan over als je met een caravan rijdt.Zo zou ik rijden,Jo.Jij gaat niet meer terug naar Pag heb ik eens ergens op dit prikbord gelezen meen ik.Waar gaat het dit jaar heen?

• Jo

Nog geen flauw idee. Een camping op het vasteland, gedeeltelijk naturistisch en aangepast voor rolstoel. Tips zijn welkom.

• Guy

Jo,ik hoop dat je heel wat reaktie's krijgt.Ik kan je niet verder van dienst zijn want ik ken maar 3 campings zeer goed en die voldoen niet aan de door jou gestelde eisen.Zaton kan wel met rolstoelen maar er is geen FKK.In ieder geval succes met de zoektocht!!!

• ywtje

Alleen aan de kust van Istrie zijn FKK campings, verder alleen op de eilanden.

Gr. Yvon