Zoals het er nu naar uitziet gaan we dit jaar met drie auto's (10 á 11 personen) richting Pag. We hebben vijf chauffeurs, dus daarmee kunnen we wel afwisselen. We zijn daarom ook eigenlijk van plan om in één keer door te rijden.
We kunnen het huis in op zaterdag 19 juli en vertrekken op zaterdag 2 augustus.
Echter toen ik op de ANWB-site ging kijken zag ik dat het in Duitsland erg druk is, in Oostenrijk topdrukte en in Kroatië is het volgens mij ook erg druk naar wat ik gelezen heb.
Zonder enkele vertraging zou het een reistijd zijn van ruim 14 uur (incl. boottocht Prizna - Žigljen).
Wat is de meest verstandige manier om te reizen? Het leek ons wel een idee om vrijdagavond rond 21.00u. te vertrekken en dan de hele nacht door te rijden (nogmaals, met vijf chauffeurs is dat fysiek vol te houden).
Als het dan 16 uur reizen wordt in totaal komen we rond één uur ‘s middags aan op Pag. Zijn we dan wel een beetje de grote drukte voor? Of heeft het verder geen nut om ’s nachts te gaan rijden?
(overnachting ergens kan altijd nog, maar weet niet of dat veel nut heeft aangezien het echt overdag toch erg druk zal zijn)
Hoor graag hoe jullie, als experts zijnde, hierover denken!