Eiland PAG is het de moeite waard.

• Niek

Hallo allemaal

Het eiland PAG is het wel de moeite waard

om er naar toe te reizen?

Zijn er mooie stranden, campings e.d.

Zijn er naturisten campings?

Is het touristisch?

Of is het vergelijkbaar met ISTRIE, dan heof ik niet zo ver te rijden.

Graag reactie van jullie,

gr. Niek

• Kelly

Overal is er iets te zien. Maar je kan Pag niet vergelijken met Istrie. Het is minder touristisch! Je hebt er camping Strasko in Novalja en Camping Simuni! Als je gaat voor het uitgaansleven, ben je in Novalja op de ideale plaats.

Je zit er ook op een ideale uitvalsbasis voor uitstapjes naar Zadar, Sibenik, Krka watervallen, Split enz

Voor meer info verwijs ik je graag door naar de website van mijn vader!

http://www.kroatisch-restaurant-jadran.be/kroatie.htm#Het_eiland_Pag._

Veel plezier,

Groetjes,Kelly

• Guy

Even een aanvulling op Kelly: ook even doorrijden tot het eindpunt Lun en…. via de nieuwe snelweg is het ook niet zo ver als je denkt.

• Jo

Hangt er van af wat je verwacht. Wij waren er vorig jaar twee keer op camping Straško. Een héél rustige camping.Toch de tweede helft van juni en de eerste helft van september. Rustige dorpjes, goeie restaurantjes. Maar echt iets te beleven is er niet. Op één van de stranden van Novalja kan je waterskiën aan een kabel. En benjispringen. Het discoleven zou er hevig zijn maar dit is aan ons niet besteed.

In Pag stad ben je op een kleine namiddag uitgekeken. Trek voor Zadar een dag uit. Reken echter wel de nodige reistijd naar Zadar.

Het Velebitgebergte kon me wwel bekoren. Maar reken ook hier de nodige reistijd. Eerst naar de boot, de duur van de overzet etc,…

Om uit te rusten en rustig aan het strand te liggen ben je er op je plaats. Voor veel actie iets minder. Maar dit zijn persoonlijke indrukken.

We waren ook een paar keer op het naturistendeel van de camping. Iets minder van kwaliteit dan het geklede deel maar ik weet niet wat je op andere campings hebt. Misschien toch maar eens proberen?

• craig

ik zal aansluten met de anderen,pag ben ik vorige jaar geweest,bij camping Strasko,de camping is goed genoeg maar dat is alles,Rab-Krk eilandjes zijn heel veel beter en veel meer te zien een doen.personelijk vindt ik dat pag is the disco eiland van kroatie zelfs de slovenen komen voor en avondtje stappen,met onze boat terug naar het vaste land het was vol van de slovenen and dit was de boat om 0700hrs !!!!!!

grt craig

• Carla

Hoi Niek,

Ik sluit me bij de vorige twee reacties aan. ‘t Hangt er helemaal vanaf naar wat voor soort vakantie je op zoek bent en dat bepaalt of Pag wel of niet de moeite waard is. Mij, persoonlijk, trekt het niet als vakantiebestemming, maar als je niets anders verlangt dan overdag aan het water te liggen en ’s avonds de disco in te duiken, zit je daar goed.

Toen het nog niet mogelijk was, vanwege de aanvallen door de Serviërs, via Zadar>Šibenik naar Split te reizen, moesten we noodgedwongen omrijden over het hele eiland Pag. Eerlijk gezegd, had ik dan altijd het idee of ik op de maan reed.

Je zou het ook kunnen vergelijken met de beginperiode van Almere, toen er nog totaal geen groene aanplant was. Het enige verschil; in Almere ontbrak het heuvelachtige landschap. Iedereen echter zijn eigen smaak… en dat is zeer persoonlijk.

• Brigitte

Hallo,

Wij zijn ook op pag geweest 3 weken in 2006. Wij vond het mooie eiland.

Pag stad is leuk maar dat heb je gezien in een dag.

Voor de rest is er weinig te doen. Het nadeel is dat je op twee namieren van het eiland af kan via de boot kosten 17,50 heen en ook nog een keer terug reis of via een brug moet je nog 50 kilometer rijden. Ik vind het leuk eiland voor een week of je moet houden van stilte of moet een boot hebben waar je een stuk mee kan varen.

Carla schreef:

>

> Hoi Niek,

>

> Ik sluit me bij de vorige twee reacties aan. 't Hangt er

> helemaal vanaf naar wat voor soort vakantie je op zoek bent

> en dat bepaalt of Pag wel of niet de moeite waard is. Mij,

> persoonlijk, trekt het niet als vakantiebestemming, maar als

> je niets anders verlangt dan overdag aan het water te liggen

> en 's avonds de disco in te duiken, zit je daar goed.

> Toen het nog niet mogelijk was, vanwege de aanvallen door de

> Serviërs, via Zadar>Šibenik naar Split te reizen, moesten we

> noodgedwongen omrijden over het hele eiland Pag. Eerlijk

> gezegd, had ik dan altijd het idee of ik op de maan reed.

> Je zou het ook kunnen vergelijken met de beginperiode van

> Almere, toen er nog totaal geen groene aanplant was. Het

> enige verschil; in Almere ontbrak het heuvelachtige

> landschap. Iedereen echter zijn eigen smaak… en dat is zeer

> persoonlijk.

• Guy

Onder de oorlog ben ik ook diverse keren via Pag naar Zaton gereden.Net voorbij restaurant Marin in Posedarje lag een barikade met mijnen over de magistrale en was Zadar niet bereikbaar.Wat het maanlandschap op Pag betreft geldt dat hoofdzakelijk voor naar het noorden gerichte gedeelte(de borazijde)De andere zijde van Pag tot Novalja vind ik er een stuk aangenamer uitzien.

• Terry

Gaan half mei,naar Mandre

Wie weet waar vandaan ik de veerboot kan pakken,en waar ik dan uit kom?