Plitvice Meren

• Mirjana

Voor iedereen die nog twijfelt om naar Plitvice Meren te komen. Laat het niet links liggen het is zeker moeite waard.

En denk niet dat het in een dag te doen is, helaas voor snelle Jelle's het is een meerdaags project.Wat dacht u van 16 meren, watervallen, bron van al dat water(zwarte rivier), stuk oerwoud, uitzicht van de berg Pljesevica en nog veel meer moois…

• aggie

hallo

wij zijn in de vac.altijd in istrie maar willen ook wel eens wat ondernemen.zo willen we wel naar plitvice en dan ergens in de omtrek ook heen of verblijven

dus een paar dagen weg van de camping

weet iemand een leuk plan of route

we zijn met de auto

graag reactie

ben een ervaren kroatie toerist

groeten

• Guy

Voor verblijf bij Plitvice ben je bij Mirjana op het goede adres.Van uit Istrië zou ik Rijeka-Senj rijden en net vóór Senj links richting autosnelweg Zagreb-Split.Na 22 km kom je bij die snelweg.Daar ga je richting Zadar.Dan neem je vervolgens de afrit bij Otocac en kom je 38 km verder op de weg Korenica-Plitvice.

Vanzelfsprekend ga je dan links richting Plitvice.Ga ook eensbij de ANWB de voor leden gratis routekaart Zuidoost-Europa halen.Succes!

• Barth

Hoi,

Om geen nieuw item op te starten, post ik hier een vraagje over de route. Wij verblijven in Starigrad-Paklenica en stel me de vraag of we best de afrit Gornja Ploca of die in Gospic nemen om naar de Plitvice meren te gaan. En belangrijk hierbij is dat enkel de snelste route van belang is.

Bart

• geert

zie http://www.bicanicplitvice.blogspot.com

• Guy

Van uit Starigrad zou ik ook dat stukje snelweg nemen vis Gornja Ploca gaan.

• gerrit

Behalve op zaterdag dan is de autobaan heel druk

• Guy

Maar de mooiste route vind ik toch de oude via Maslenica-Obrovac-Gracac-Ubdina-Korenica-Plitvice.Zo'n 125 km vanaf Maslenica schat ik.

• gerrit

Da`s de mooiste Guy

• Mirjana

Bestaat motel Maslenica nog met het uitzicht op de brug?