Wie weet waar die turkse olietanker precies voor de kust ligt in Kroatie ?
Was zojuist op het journaal.
Op de website van de BBC staan videobeelden. Zo te zien is het geen olietanker maar een vrachtschip, waarschijnlijk een Roll-On-Roll-Off geladen met vrachtwagens.
http://search.bbc.co.uk/cgi-bin/search/results.pl?tab=av&q=croatia&recipe=all&scope=all&edition=i
Op een of andere manier kan ik op dit moment geen enkele Kroatische nieuwssite benaderen voor meer informatie.
Ik ben ook erg bezorgd of dit wel goed af zal aflopen, maar ik ben er erg bang voor.
Als ze de olie maar onder controle kunnen krijgen, lukt dat niet dan dreigt er een grootte ramp te ontstaan die zijn weerga niet zal stoppen.
Al de olie op de kusten van Istrië, dat is toch een dramatische toestand voor alle vakantiegangers die nog met de vakantie moeten beginnen.
Ik denk dat iedereen hulp moet gaan aanbieden!
Groetje van: JaPa aus Nizozemka,
t
JaPa, u maakt zich zorgen om de dramatische gevolgen voor alle vakantiegangers, die nog met hun vakantie moeten beginnen… Wat dacht u bijv. van de bevolking in Istrië, de broodwinning van de vissers, de Kroaten die het van het toerisme moeten hebben, de prachtige kustlijn, de dieren etc.???
Die vakantiegangers zouden in het slechtste geval altijd nog de keuze hebben elders op vakantie te gaan of, indien ze reeds aan een geboekte vakantie aldaar vastzitten, hun vakantie op een andere wijze door te brengen dan met snorkelen.
Tenslotte is er ter plekke nog zoveel meer te ondernemen en te zien! Om af te koelen kun je dan altijd nog een zwembad opzoeken!
Ik ben er trots op dat Nederland inmiddels te hulp is geschoten en laten we maar hopen dat ze een ramp weten te voorkomen.
Volgens de laatste berichten is de brand onder controlle, er word nu gekeken naar welke haven het schip gesleept kan worden.
Er is godzijdank geen lekkage van olie of i.d..
Er schijnt ook Nederlandse hulp ter plekke te zijn.
Zie laatste bericht op :
http://www.javno.com/en/croatia/clanak.php?id=121567
OUT OF DANGER?
Dutch Estimate Stability of Turkish Freighter There is not visible damage on the ship, so it is probably out of risk. The ship will soon to be taken to a safe harbour.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?